El veritable dia de la marmota transcorre a Rodalies. De nou, a primera hora del matí arriben notícies de retards en la circulació d'alguns trens a la via ferroviària catalana. Com gairebé cada dia. Avui, a més, la situació adquireix encara més preocupació, tenint en compte que, a més d'aquesta avaria, la vaga, que es troba en la seva tercera jornada, també està afectant la normalitat.
Aquesta vegada ha estat a l'estació de Sitges on s'han reportat algunes fallades en la infraestructura que han desembocat en un tall de diversos minuts a la línia R2 Sud. Ara la circulació ja ha estat restablerta. No obstant això, els trens circulen per una única via entre aquesta estació i la de Garraf mentre els tècnics d'Adif tracten de solucionar la fallada. Entre xiulets i flautes, són més de 30 minuts de retard.

De nou, els usuaris d'aquest transport públic s'estan veient afectats per alguna de les habituals incidències que transcorren, pel que sembla sense solució ràpida, a les estacions. Es recomana, com és habitual, buscar rutes alternatives, almenys fins que torni la normalitat a la circulació ferroviària de Rodalies. Per exemple, l'entitat de transports ha recomanat als viatgers amb origen Sant Vicenç de Calders i destinació Barcelona que es traslladin a l'R4, on, de moment, no hi ha incidències.
La vaga amenaça
Evidentment, el comunicat de Rodalies ha estat acatat pels usuaris amb l'habitual enuig i la lògica desesperació. "Una altra vegada aturats, cada dia igual. Aneu a la m*****", proclamava algú. Altres comentaris que s'han pogut llegir mantenen el mateix to. Per exemple, "Quina vergonya que feu", "Incompetents inútils", "Sempre passa el mateix" o "Ni teniu vergonya ni la coneixeu".
A més, cal tenir en compte l'afegit que molts trajectes de trens se suspendran al llarg de la jornada a causa de la vaga promoguda pels sindicats CGT, SF-I i Alferro. Per ara, s'han reportat cancel·lacions en un R4 amb destinació Manresa i un R1 amb destinació a L'Hospitalet del Llobregat, entre altres. Però no seran els únics.
Malgrat l'acord ja assolit i la suposada cancel·lació de la primera vaga convocada, aquests sindicats continuen protestant pel traspàs de Rodalies. Aquest es farà efectiu a partir de l'1 de gener de 2026 i hi ha qui no està molt d'acord amb això. D'altra banda, i per tal que es comprengui la gravetat de l'assumpte als trens catalans, el 24% del material rodant de Rodalies inventariat no està operatiu en aquests moments. Així ho va afirmar la Consellera de Territori, Silvia Paneque.