El sector de l'hostaleria ha estat al punt de mira en els darrers temps. Amb la inflació que colpeja tots els carrers del país, els restaurants pugen cada vegada més els preus. L'acció de sortir a menjar ha esdevingut un esport de risc per a les carteres de tots els ciutadans.
A més, el preu dels productes pot variar en funció d'on es troben. D'aquesta manera, una ampolla d'aigua sota la Sagrada Família no té el mateix preu que el mateix producte en un poble perdut de la província. Aquesta diferència molesta la societat que no entén aquest canvi tan elevat.
7,20 € per una Coca-cola a la Rambla
Sovint, a les xarxes socials, es fan virals els comptes de preus desorbitats. L'últim que ha cridat l'atenció a tot X ha estat una de la Rambla de Barcelona.Els comensals s'han gastat gairebé 40 euros per una paella, dues Coca-Coles i un tros de pa.
Tot s'enfosqueix quan s'observa el preu que han costat les Coca-Coles. I és que l'usuari ha pagat 7,20 € per cadascuna. En haver-ne pres dues la suma dona un total de 14,40 € per la beguda.
Les xarxes socials esclaten pels preus
Les xarxes socials han explotat davant dels preus imposats pel local. El tweet s'ha omplert d'interaccions que el titulen com a "robo". "Un atracament", "És l'engany de molts llocs, et posen el preu del plat principal a un preu econòmic i et claven amb la beguda" o "Doncs em sembla com per trucar a la policia" són algunes de les respostes.
A més, molts dels comentaris han parlat sobre l'encariment dels productes, però no del sou dels cambrers. Amb l'arribada de l'estiu, l'hostaleria es posa al focus mediàtic per les condicions pèssimes que tenen alguns empleats. I és que la societat considera que els cambrers no estan ben pagats.
El poder de la xarxa
Les xarxes socials han servit perquè els usuaris viralitzin alguns dels comptes que els semblen desorbitats. Amb aquesta possibilitat de crear mala fama del negoci, alguns caps no tenen més remei que treure el peu de l'accelerador. Amb el simple fet d'obtenir una mala visibilitat per ser massa car o servir malament, el negoci es pot torçar en qualsevol moment.
El servei d'hostaleria té enfadats molts dels ciutadans. L'altre dia vèiem com la xarxa esclatava amb un restaurant que gairebé 'obligava' els clients a donar propina. Probablement en uns dies, tornarem a veure un nou compte viral desproporcionat.