El sector de l'hostaleria és un dels pilars per a l'economia dels diferents estats del món. Els serveis de restauració generen ocupació i impulsen el turisme als països. Tenir un bon servei és un factor diferencial per a tots aquells locals que volen endinsar-se en el món.
En els darrers anys, el sector de l'hostaleria ha canviat molt amb les noves tecnologies. La feina que abans feien els cambrers ara la fan robots o pantalles digitals per demanar el menjar. Tot i això, la presa de contacte del client amb els cambrers continua sent importantíssima per a la imatge del restaurant.
El procés de selecció del personal
La competència entre els diferents locals afecta tots aquells cambrers que volen guanyar-se la vida dignament. Sovint es publiquen a les xarxes socials notícies sobre caps que paguen molt menys del que haurien de pagar. Treballar servint menjar i beguda s'està pagant a molt poc.
Mantenir el client content és un dels elements principals per aconseguir una desitjada tornada. Les actituds dels cambrers són essencials per fer sentir còmode el client. Per això, moltes vegades, el procés de selecció del personal és molt més important del que sembla als serveis de cara al públic.
El "biaix de la bellesa" de @elcalvodelsushi
Durant els últims dies, s'ha fet viral un tweet a les xarxes socials sobre un vídeo on un home afirma que no s'ha de contractar cambreres lletges. Concretament, la publicació és de @elcalvodelsushi i s'ha volgut justificar per no ser crucificat. En la descripció explica sobre el fenomen psicològic "biaix de la bellesa", que afecta tant homes com dones.
L'home del vídeo explica que aquest fenomen no es tracta de superficialitat ni de discriminació. A més, ha dit que no només es basa a tenir la cara bonica, sinó que s'ha de combinar amb fer un servei excepcional. Les declaracions de @elcalvodelsushi no han deixat ningú indiferent.
Les xarxes esclaten davant de les seves paraules
La xarxa social ha esclatat davant aquesta afirmació i ha deixat respostes en contra del sector de l'hostaleria. El compte que ha difós el vídeo a X és el de @soycamarero, que no ha dubtat a donar la seva opinió sobre això. "Un/a professional es valora per la seva feina i empatia amb els clients. Després comenta l'individu que cal llegir la descripció amb calma i no quedar-se amb el titular (que era per cridar l'atenció) i així entendrem el seu punt de vista i reflexió, doncs ho hem llegit detingudament i pensem exactament el mateix que abans".
El sector de l'hostaleria ha estat durant molt de temps al focus de la polèmica. Quedar bé amb el client és essencial, però està molt allunyat de ser atractiu. Les condicions dels cambrers, avui dia, són molt polèmiques.