Els restaurants tenen un paper fonamental a la societat perquè ofereixen l'oportunitat de gaudir d'un bon àpat i estalviar temps. Aquests establiments han esdevingut una salvació per a les empreses que no volen que els seus treballadors perdin temps cuinant. En un món accelerat, aquests locals serveixen per obtenir una dieta equilibrada sense necessitat de cuinar.
Així mateix, els restaurants tenen un factor social important a l'hora de tenir qualsevol mena de trobada. Família, amics, companys de feina o amors es reuneixen diàriament per celebrar la seva relació a les taules. Així i tot, tots aquests beneficis tenen un preu.
Les propines per als cambrers
El preu dels restaurants sovint és un dels factors més rellevants per triar entre ells. Normalment, l'establiment que millor combini la qualitat i el preu és el que triomfa més. Per això, fer els àpats massa barats o cars és un símptoma de pèrdues.
Tot i això, hi ha una altra despesa que la gent no té en compte i és la propina al cambrer. Quan un usuari s'ha sentit a gust gràcies a l'atenció d'un treballador, de vegades el recompensa econòmicament. Tot i això, aquestes retribucions s'han tornat polèmiques per la forma de distribuir-les en els treballadors.
El missatge viral d'un restaurant sobre les propines
En els darrers dies s'ha fet viral un restaurant que exigeix propines als seus treballadors. A l'entrada del local hi ha un text on es comenta el següent: “La propina no és obligatòria, és voluntària”. Fins aquí tot correcte, però la solidesa del discurs s'esvaeix a mesura que van passant les paraules.
"No obstant això... si no t'arriba per donar propina al cambrer que et va atendre a la teva taula, no t'arriba per menjar fora. Punt. Millor llança't al súper Mercat i compra-ho tot per fer-te el teu propi menjar a casa, i no quedis com una persona sense gratitud i sense empatia".
La reacció de les xarxes
La reacció de les xarxes no s'ha fet esperar i la publicació s'ha omplert de comentaris negatius sobre el tema. "Entraria i exigiria un servei excepcional proporcional a la voluntarietat de la propina", "Si no t'arriba per pagar un sou digne i esperes que els teus empleats visquin de propines, no obris un restaurant" o "No entro ni de broma" van ser alguns dels comentaris.
Les propines als cambrers no són res més que una mostra de reconeixement del seu bon servei. És essencial que aquestes siguin voluntàries per garantir que els clients recompensin la seva satisfacció de manera econòmica. Mantenint aquesta llibertat, els restaurants aconsegueixen saber si els cambrers desenvolupen bé la seva funció.