BonPreu-Esclat és una de les cadenes de supermercats més conegudes a tot Catalunya. Fundada l'any 1974 a Manlleu, l'empresa sempre ha tingut una forta identitat catalana, tant pel que fa a la seva història com a la seva estratègia comercial i de marketing. Al ser un grup amb arrels familiars, ha mantingut sempre el seu compromís amb el territori català, la seva llengua i els seus productes de proximitat i locals.
Com hem dit, Bonpreu sempre ha tingut una consciència sobre la seva importància dins el territori català. El seu arrelament s'ha vist reflectit a través de la seva aposta pels diferents productes locals, amb una forta iniciativa per promoure l'economia catalana. La xarxa de supermercats ha mantingut al llarg dels anys un enfocament centrat en el mercat català.
A més, sempre han estat molt compromesos amb la llengua catalana, tant en la comunicació amb els diversos clients com en la seva imatge corporativa. En un dia a dia a Catalunya on cada vegada és més difícil ser atès íntegrament en català, s'agraeix que Bonpreu tingui aquesta consideració cap als seus consumidors. El català porta sent sempre la llengua principal en tots els àmbits de l'empresa.
Per una banda, on més es veu és a l'hora d'etiquetar els productes. Actualment, molts establiments prefereixen indicar els seus articles amb el castellà com a primera llengua, mentre que Bonpreu segueix prioritzant el català. A més, tots els seus treballadors estan capacitats per atendre als clients en català, gràcies al meticulós triatge d'aquests.
Una conscienciació que no agrada als espanyolistes
'ElCatalán.es' és un diari de caràcter espanyolista que carrega amb força sempre contra l'independentisme i la gent que defensa la cultura i llengua catalana. En un dels seus últims articles han criticat a Bonpreu-Esclat i com aquests usen el català en els seus establiments. Per començar, el titular ja es força polèmic, "Los supermercados Bonpreu y Esclat colaboran con el arrinconamiento del castellano".
Dins la notícia, el diari parla de que els catalans es dediquen a 'perseguir el castellà' i que tenen el suport del govern per fer-ho. El mateix digital espanyolista ha criticat que "Los supermercados ‘BonPreu y Esclat’ donan a la ‘Coordinadora de Asociaciones por la Lengua’ el redondeo de todas las cuentas de sus establecimientos".
No es cansen a l'hora de repetir que aquesta entitat i Bonpreu treballen de 'forma incansable' en favor de la imposició del català. A més, intenten provocar a la població catalana afirmant que el castellà és la llengua majoritària entre la ciutadania catalana, 'por mucho que les duela'. Així doncs, es tracta d'una simple notícia sense substància que només vol fer enfadar a la població catalana per rebre una miqueta d'atenció i un parell de 'clics' a la notícia.