A França s'ha consolidat la unió de dos pesos pesants com són Carrefour i Netflix, per oferir un programa de subscripció molt apetitós. Les ciutats de Bordeus i Ruan actuaran com a conillets d'índies per a una iniciativa la previsió de la qual és estendre's molt aviat.
A Catalunya tot el que passa al país veí és observat amb lupa, i més si té a veure amb exitosos experiments de fusió. Així que des de Netflix se seguirà el detall el desenllaç d'aquesta fusió entre la poderosa cadena francesa de supermercats i la plataforma estrella mundial.
Tot i l'augment de la competència i el descens de subscriptors experimentat en els darrers temps, el cert és que Netflix continua sent la primera plataforma digital a nivell mundial i la més coneguda entre el consumidor. Tot i això, iniciatives com les que s'estan duent a terme des de França, mantenen l'alerta de les divisions nacionals de la companyia, a fi i efecte de millor els seus números i recuperar l'índex de subscripcions a l'alça dels seus dies d'irrupció.
És la primera vegada que Netflix arriba a aquest tipus d'acord, ja que fins ara mai no s'havia aliat amb una empresa al detall. La idea és que els clients de Carrefour es beneficiïn de les seves compres als nombrosos establiments que té la marca repartits per tot el país, i ho facin en forma de suculents descomptes i promocions a les seves subscripcions a Netflix.
Esperant els primers resultats
Ara com ara, la proposta llançada per la gran cadena de supermercats és la d'una subscripció estàndard a la plataforma per 5,99 euros al mes i inclou la subscripció Netflix Estàndard amb publicitat i adherir-se al programa anomenat Carrefour Plus, mitjançant el qual se'n poden beneficiar d'un 10% de descompte immediat a més de 6.000 productes de la cadena.
Si el pla de promoció funciona com es preveu a les dues ciutats franceses escollides com a programa pilot, la idea pactada en l'acord és estendre la proposta per a tot França abans de la finalització d'aquest any . Netflix està molt pendent d'aquests resultats per començar una possible ampliació d'acords similars per països, com ara Espanya, on a principis del 2023 i segons un estudi de Barlovento Comunicación, va perdre més de 4,5 milions de subscriptors.
Tot sembla indicar que el futur immediat, no només de Netflix, sinó també pel que fa a la resta de plataformes actives, passa per establir acords promocionals que els permetin augmentar la visibilitat mediàtica en diversos entorns socials, i augmentar una demanda una mica estancada .