Els estudis que realitzen des de l'OCU (Organització de Consumidors i Usuaris) són un interessant i útil baròmetre per conèixer la qualitat dels productes i poder escollir les nostres adquisicions alimentàries amb molta més fiabilitat.
Un dels més recents duts a terme per aquesta organització és el que ha consistit a valorar quines són les galetes més equilibrades i saludables entre les múltiples opcions que ofereixen els supermercats del país. Després d'un exhaustiu estudi mitjançant el qual han estat analitzades prop de 300 varietats de galetes, la conclusió és que les més recomanables són les galetes de civada sense gluten de Santiveri , que han obtingut la nota més alta: 69 sobre 100. Les que vindrien immediatament després quant a la seva puntuació mitjana, serien les galetes integrals Santiveri de civada amb segó de civada i les galetes integrals Gullón lleugera, que han obtingut un resultat de 59 sobre 100.
L'OCU ha advertit que, malgrat que moltes galetes estan etiquetades com a «integrals», en realitat la seva elaboració està realitzada amb farines refinades barrejades amb segó, inulina i altres fonts de fibra. Per tant, convé no escollir la lleugera pel sol fet de detectar un producte com a integral, sinó que cal llegir atentament la relació dels seus ingredients per poder sortir de dubtes davant de la veritable concepció integral.
La proposta saludable, sostenible i saborosa de Santiveri
Les galetes Santiveri de civada, no contenen gluten, ni sucre, ni edulcorants. Estan elaborades amb ingredients saborosos amb un alt valor nutricional, sense lactosa ni ou. Són altes en fibra i baixes en greixos saturats. Pel baix contingut en sucre (només 2 g per 100 g) i el seu alt contingut en fibra (21%) són recomanables per a tota la família. A més estan elaborades sense greix de palmell. Cruixents i dolces al punt just, un equilibri perfecte.
Santiveri és una empresa familiar, de 5a generació, que va començar el viatge a finals del segle XIX. Una companyia pionera en el comerç de productes naturals a Espanya, a més de ser els impulsors de l'entrada i l'expansió del vegetarianisme europeu a Espanya. Actualment disposen de 7.000 punts de venda a tot el país. A més, globalment, acumulen més de 60 anys exportant productes i ja són presents a més de 40 països repartits pel món. El lema de l'empresa defineix perfectament els seus objectius i propòsits: "Alimentació saludable, sostenible i amb tot el sabor a l'abast de tothom. Solucions plant based per a tota mena de dietes i per cuidar-te diàriament".