Plat de peix a Mercadona

La nova forma de comprar peix a Mercadona

Juan Roig està fent una prova pilot en algun dels seus supermercats per millorar l'experiència del client

Si per alguna cosa s'ha conegut Juan Roig en els darrers anys ha estat per ser capaç d'ajustar-se als requeriments socials que afecten les compres a supermercats. Aquesta ha estat sempre una de les claus del seu èxit empresarial. En comptes d'estancar-se en un model de negoci que ja funciona a la perfecció, ha anat provant noves mesures que puguin beneficiar tant el client com a ell.

L'última té a veure amb el peix, un tipus d'aliment essencial en la dieta el consum del qual, però, s'està veient reduït els darrers anys. A més, és també un dels productes gastronòmics amb més malbaratament. Així i tot, són habituals les llargues esperes a les cues de les peixateries a tots els Mercadona.

Juan Roig sembla haver trobat la solució a aquestes tres principals inconveniències. Una simple acció que pot millorar l'experiència del client en tots els sentits. És la de canviar la venda en peixateria per ubicar safates amb peix ja tallat als passadissos dels supermercats.

? ¿POR QUÉ LA PESCADERÍA DE MERCADONA TIENE CAJAS DE PESCADO AZULES Y VERDES? ?

Safates i no peixateria, la solució de Juan Roig

Com dèiem, és habitual veure com la zona de peixateria del Mercadona està plena de gent esperant el seu torn perquè els professionals tallin i serveixin el peix a gust del consumidor. I tot això perquè després, part d'aquest menjar acabi a les escombraries. Era una bola que no deixava de créixer i que, tard o d'hora, requeriria alguna modificació.

I ha arribat ara. Juan Roig està realitzant una prova pilot en algun dels seus supermercats en què ha reduït considerablement el peix que ven a les peixateries. Ha dedicat aquest espai únicament per al peix salvatge de rodanxa.

D'altra banda, tota la resta de peix l'ha destinat a safates que es poden trobar a les neveres dels passadissos del supermercat. Això, a més d'eliminar les cues, té un altre gran avantatge. El peix venut en safata, ja preparat i net, és fins a dos dies més durador que el de la peixateria.

Amb això, doncs, segons sospita Mercadona, es veurà reduït significativament el malbaratament alimentari d'un producte tan essencial com el peix. És encara una prova pilot i Juan Roig i companyia encara estan rebent inputs per analitzar-ne la funcionalitat. Això sí, sembla que la conclusió serà positiva, ja que la cadena valenciana ja va implantar aquesta mesura fa uns anys i va funcionar a la perfecció.