Uber ha anunciat el llançament de la versió en català de les aplicacions des d'aquest dijous. Amb aquesta acció, la plataforma cerca oferir la millor experiència als usuaris de Barcelona. La totalitat del contingut de la plataforma, tant en la seva aplicació de mobilitat, Uber, com en la de delivery, Uber Eats, estarà disponible en català per a qualsevol que l'utilitzi i tingui establert el català com a llengua predeterminada al dispositiu mòbil.
L'aplicació es tradueix a 57 idiomes. L'empresa ha detallat que els altres continguts, com les comunicacions envia als usuaris i repartidors a través de correu electrònic, els butlletins, continguts de suport, màrqueting i la web "s'aniran traduint al català al llarg d'aquest any".
"Volem ser un soci a llarg termini per a Catalunya i oferir als nostres usuaris catalanoparlants la millor experiència quan facin ús de la nostra aplicació", ha dit Felipe-Fernández Aramburu, director d'Uber a Espanya i Portugal. L'aplicació fa anys que intenta trobar espai al mercat de mobilitat a la capital catalana.
Després d'oferir un servei amb cotxes amb llicències de vehicle de lloguer amb conductor (VTC) durant anys va marxar de la ciutat com a resposta a les normatives que buscaven posar fre a l'expansió d'APS com Uber o Cabify. El 2021 va tornar a Barcelona amb un servei d'intermediació de contractació de taxis i el 2022 va anunciar que tornaria a entrar al negoci dels vehicles VTC. Segons l'empresa, durant el 2023 el total de taxis que treballen amb Uber s'han duplicat.
Uber, una història d'èxit
Uber, fundada per Garrett Camp i Travis Kalanick el març del 2009, és una empresa nord-americana que ofereix serveis de mobilitat com un servei. Amb seu a San Francisco, opera a més de 900 àrees metropolitanes a nivell mundial. Els seus serveis abasten una xarxa de transport, entrega d'aliments, paquets, missatgeria i transport de càrrega, entre d'altres. Tot i el seu èxit i expansió global, Uber ha enfrontat controvèrsies, incloent acusacions de discriminació de gènere i qüestionaments sobre la classificació dels seus conductors com a autònoms. La companyia ha incursionat en tecnologies avançades com la conducció autònoma i ha estat criticada per la seva estructura fiscal. Actualment és dirigida pel CEO Dara Khosrowshahi des d'agost de 2017