Muntatge amb una imatge publicitària de Llet Nostra. A la dreta una imatge amb una resposta contundent

Contundent missatge de Llet nostra als qui demanen que parlin en castellà

La publicació d'un vídeo deixa ben clara la posició de la marca

En una època de polèmiques per la poca presència del català a segons quines marques i supermercats, Llet Nostra ha publicat un vídeo a través de les seves xarxes socials, en què donen una resposta que és tota una declaració de principis.

La decisió de publicar aquest vídeo l'han provocat els nombrosos missatges que reben dia rere dia i en què els demanen explicacions del perquè no utilitzen el castellà , i només se serveixen del català per dur a terme la distribució i comunicació dels seus productes.

Per què no ho feu en castellà?

Al vídeo, una treballadora de la companyia explica els motius: "cada dia rebem missatge com aquest a Llet Nostra. Que volen Llet Nostra en castellà i que venen els nostres productes fora de Catalunya. Des d'aquí els responem que arribarem on arribarem, però ho farem amb la nostra gent, des de la nostra terra i amb la nostra llengua”. Aquesta sentència final l'han agafat del cantant Lidami, qui en un concert a Sitges, va llançar un missatge com a rèplica a aquests missatges, proclamant: "arribarem on arribarem, però ho farem en català”.

Llet Nostra és un projecte cooperatiu format per més de 200 famílies ramaderes de Catalunya, l'objectiu del qual és donar continuïtat al sector lleter català . Treballen per produir i servir llet de qualitat, utilitzant per això rigorosos sistemes de qualitat, ja sigui a les seves pròpies granges, com en el procés de transport i d'envasament. D'aquesta manera, la llet manté al màxim les propietats nutricionals i el sabor.

Els postulats filosòfics són un veritable senyal d'identitat de la marca, i a través d'ells es poden entendre els objectius i el posicionament de Llet Nostra pel que fa a grans companyies lleteres. La seva forma de competir amb elles, es percep a través d'aquest glossari de lemes: "veure els astres i no veure el sostre; ser petits, però somiar en gran; mantenir el llegat de les noves generacions; fer pinya per tirar endavant; parlar poc i fer molt; estimar la nostra llengua i la nostra gent; fer front als gegants”.

El compromís amb la sostenibilitat és un altre dels grans eixos de la companyia, com ho demostra la resposta davant la crítica d'una usuària a través del mateix fil i en relació amb els nous taps utilitzats: "seguint les pautes i normatives de la millora cap a la sostenibilitat que marca la Unió Europea, i que, el 2024, tots els envasos de plàstics i derivats (reciclables o de material reciclat) que portin tap de material plàstic, aquest ha d'estar enganxat als envasos”.