Sovint no som conscients que hi ha formes d'estalvi que, a més, solen ser alternatives de més qualitat. El poder de les grans marques perjudica decisions de compres molt més estimulants i raonables.
Un cas molt significatiu en aquest sentit és del famós Cacaolat. Aquest batut de cacau en ampolla actualment es ven a un preu de 2,50€ el litre, mentre que si optem per l'alternativa del batut de cacau Km0 de la marca Granja Armengol, el preu disminueix fins a 1,99€ per litre . És a dir que adquirint l'opció que proposa Granja Armengol ens estalviem 51 cèntims per cada ampolla que comprem.
Aquesta important diferència de preu entre productes molt semblants ha estat divulgada pel peculiar analista Mikel Martínez a través del seu compte de X (Twitter), al post del qual assegura que a més la qualitat i el sabor del batut de Granja Armengol respecte al Cacaolat són clarament superiors.
La beguda de cacau Km0 de Granja Armengol que ofereix els supermercats Bonpreu i Esclat en ampolles de 1 litre és un batut de xocolata pasteuritzada sense gluten. Amb molts menys ingredients que la famosa marca, aquesta alternativa al batut de xocolata, està elaborat amb llet pasteuritzada de vaca, sucre, cacau (1,26%) i estabilitzant carragenat. Es recomana que un cop oberta l'ampolla es consumeixi en 72 hores.
La gran alternativa
El producte que es troba a Esclat és una gran alternativa al Cacaolat tradicional. Molts dels acèrrims consumidors de Cacaolat estan escollint aquesta opció perquè aconsegueixen enfrontar-se al monopoli, perquè gaudeixen del seu sabor i perquè, a més a més, es preocupa per l'etiquetatge en català , fet que la marca Cacaolat sol menysprear, provocant la indignació del consumidor català .
La història de Cacaolat ve de lluny. Va néixer el 1933 i va ser inventada pel farmacèutic Pere Coll, que un dia va posar a la venda una beguda de llet amb cacau a la seva pròpia farmàcia de Barcelona. Va ser un èxit pràcticament instantani i va començar a ser molt demanada per tot el territori espanyol i fins i tot a l'estranger. Les seves possibilitats com a beguda freda o calenta li han fet vàlida per a qualsevol estació de l'any i el seu bon funcionament s'ha mantingut constant.
Ara i malgrat el reconeixement dels seus devots consumidors, Cacaolat es troba amb una forta competència, ja que el producte que s'ofereix als establiments Esclat no defereix, fins i tot augmenta, el sabor típic de la marca i les seves vendes s'estan disparant.