Quan es va elaborar la Constitució, se li va donar al llavors Rei Joan Carles I la possibilitat d'establir que la persona hereva al tron fos la primera nascuda al matrimoni real independentment de si fos home o dona. Això hauria implicat que la primera a la línia de successió hagués estat la Infanta Elena, nascuda el 1963. Hauria “desbancat” el llavors Príncep Felip, nascut 5 anys després. Fins i tot la Infanta Cristina, nascuda el 1965, hauria tingut prioritat el rei actual.
Tot i que l' emèrit té millor relació amb Elena que amb els seus dos altres fills, es va negar en rotund a aquesta possibilitat. No va ser una qüestió de masclisme. Simplement no creia en les capacitats. Així ho va explicar Jaime Peñafiel. El veterà periodista expert a Casa Real va assegurar literalment que el Rei - en referència a Joan Carles I - dubtava de les condicions intel·lectuals d'Elena de Borbó. La resta és Història. Felip va heretar la Corona el 2014 després de l'abdicació del seu pare, tancat pels escàndols.
La Infanta Elena va ser la primera dels tres germans a casar-se. Ho va fer amb Jaime de Marichalar i van tenir dos fills. El primer, també primer nét dels actuals reis emèrits, va ser Felipe Juan Froilán de Tots Sants. Conegut com a 'Pipe' per la família i amics. Possiblement el més conflictiu de tothom. Actualment resideix a Abu Dhabi en una mena d'exili per evitar que continués provocant escàndols a Espanya. La segona, Victoria Federica, de professió influencer.
Constantment viatja i penja fotos a xarxes socials. La darrera, totalment sorprenent. La filla petita de la Infanta Elena ha aprofitat les seves enèsimes vacances per visitar Catalunya, concretament el Pirineu. Allí ha aprofitat per anar a esquiar amb amics i també per degustar la gastronomia de la zona. Victoria Federica ha menjat calçots i ho ha volgut plasmar al seu Instagram:
Carrera com a influencer de la filla de la Infanta Elena i de Jaime de Marichalar
Victòria Frederica de Marichalar s'ha convertit en un reclam destacat per a marques de moda. Tot i no identificar-se com a influencer, el seu perfil a Instagram i la seva presència en esdeveniments de moda han marcat el seu camí al món de les xarxes socials. Victòria acumula una important quantitat de seguidors , principalment dones joves, i mostra un estil fresc que combina marques low cost amb luxe.
La seva participació en importants esdeveniments de moda i la proximitat amb figures influents en aquest àmbit han contribuït a la seva creixent popularitat. De més, genera un alt engagement amb la seva audiència i un gran interès mediàtic, el que la fa atractiva per a diverses marques. El seu caixet és molt elevat i és habitual en festes i photocalls on la seva participació no baixa dels 3000 euros encara que només estigui una estona.