Marc Ribas ha aconseguit revolucionar la cuina i els espais gastronòmics televisius. I ho ha assolit confiant en el seu estil personalíssim, impartint simpatia i un indiscutible vincle amb l'audiència de TV3.
Nascut el 1976, a la localitat vallesana de Terrassa, Ribas va començar a seduir l'audiència de la televisió pública catalana prenent el relleu de l'històric programa Cuines, que l'impetuós cuiner va adaptar al seu estil i forma de comunicar-se, generant un gran interès a partir de la seva passió per la cuina. Tot i això, el veritable punt d'inflexió en la seva carrera com a presentador de televisió es va produir amb l'estrena del programa Joc de cartes, que ja fa set temporades que s'emet en prime time de TV3 i va camí d'una vuitena.
Un projecte innovador i molt reeixit
El format de Joc de cartes s'ha erigit en tot un èxit. La idea d'enfrontar-se a restaurants de la mateixa zona i amb el mateix tipus de cuina ha captat, i segueix captant, l'interès dels teleespectadors. Tot i això, durant una entrevista concedida a RAC1, Ribas ha confessat quin ha estat el seu projecte més reeixit fins ara, i en definitiva, el que li ha aportat majors beneficis econòmics: “El projecte amb què he guanyat més diners han estat les hamburgueses a domicili. Durant la pandèmia, tothom era a casa i nosaltres vam decidir enviar hamburgueses a totes les llars des de Gastronomia Brutal. Es tractava d'unes caixes que remetíem a domicili amb una hamburguesa, pa, salses i una carta on s'explicava com s'havia de fer l'hamburguesa".
“Gastronomia Brutal” és una iniciativa de Marc Ribas, que es regeix per la formació i divulgació de la cuina catalana a través de diferents projectes, tant propis com de tercers, que va tenir una vigència aproximada de 4 anys. Tot i els greus inconvenients derivats de la pandèmia, Ribas i el seu esperit visionari van aconseguir trobar el seu espai en un moment tan delicat: “al principi ho estava fent tot jo sol i després vaig necessitar ajuda perquè era incapaç d'atendre tantes demandes. Per tant, quant a la proporció i la facturació, vaig guanyar més diners amb les hamburgueses. El projecte va acabar perquè significava tenir un restaurant tancat i tenir pèrdues d'uns 7.000 euros mensuals durant 18 mesos. Així doncs, aquesta facturació va servir per tapar aquest forat”.
Marc Ribas és un home eminentment emprenedor, la seva inquietud per compartir la seva passió, la manera com gaudeix cuinant i tastant les seves pròpies receptes, el fan valedor d'un talent que encomana totes aquestes característiques, a les quals se li uneixen un gran carisma i una encomiable habilitat per a la comunicació. Estarem molt atents a l'arribada de la vuitena temporada de Joc de cartes, que de ben segur tornarà a ser brutal!