Muntatge amb una imatge de Marc Ribas caminant a primer terme. De fons una imatge de la ciutat de Lleida

Marc Ribas i el seu comentari sobre 'Batalla de Restaurantes' que molts esperaven

Marc Ribas ha opinat sobre la versió espanyola del programa

Joc de cartes és un programa que ha aconseguit captivar l'audiència catalana gràcies a la seva capacitat per unir competència a partir del respecte i l'admiració. Amb set temporades acumulades i un èxit permanent, l'espai presentat pel carismàtic Marc Ribas, sota la direcció de Míriam Pina, ha esdevingut tot un clàssic de la graella de TV3.

I com passa amb qualsevol programa exitós, resulta inevitable que apareguin nous continguts que s'inspirin, prenguin com a referència el model o directament comprin els drets per fer-ne una versió adaptada. Això és el que ha passat amb Batalla de restaurants , el programa de La Sexta on el cuiner i comunicador Alberto Chicote va a la recerca del millor restaurant d'Espanya, com Marc Ribas ho fa amb els restaurants catalans.

Tot i això, sembla que la proposta no repeteix el mateix èxit del format en llengua catalana, ja que l'audiència del programa en la seva reconversió per als espectadors de La Sexta és més aviat discreta i en clar retrocés. Chicote és un ideòleg de la cuina, però no aconsegueix captivar amb el seu programa ni amb afirmacions tan eloqüents com aquesta: «soc un cuiner d'aquells que els corre l'oli d'oliva per les venes, que cuinen més amb els budells que amb la cap... i que es mengen la vida a mos de plaer».

Les declaracions del cuiner català

Coincidint amb la XXIX edició dels Premis Zapping, celebrada el 6 de març passat a l'Auditori Axa de Barcelona, segons aquesta adaptació de Joc de cartes , Marc Ribas declarava que «ens ho passem molt bé mentre ho fem. Jo crec que està bé veure la mateixa història des de diversos prismes. És diferent, però és igual». Així i lluny de crear qualsevol controvèrsia, l'inefable cuiner i presentador català, va aprofitar per crear un bon ambient entre canals de televisió i formats coincidents.

La fama de Marc Ribas a Catalunya es manté inalterable. El seu estil personal i proper, la utilització d'un llenguatge modern que permet la identificació de l'audiència jove i la capacitat per transmetre simpatia per tot arreu, l'han convertit en un dels presentadors més estimats de TV3. La seva fama en augment el va portar, fins i tot, a presentar les campanades de Cap d'Any del 2018, juntament amb la periodista Helena Garcia Melero. Des de llavors, la seva popularitat ha anat augmentant, i la consolidació de Joc de cartes l'ha convertit en un dels grans intocables de la televisió pública catalana.