Fa unes setmanes us informàvem que l'actual parella sentimental de Gerard Piqué, Clara Chía, havia pres la decisió d'anar als tribunals per acusar l'assetjament del paparazzi Jordi Martín.
Doncs bé, s'acaba de saber que Martín ha estat condemnat a un any de presó per dos delictes, un d'assetjament i un altre de lesions, comesos contra Clara. Segons la resolució judicial penal número 14 de Barcelona, al fotògraf també se li ha imposat una ordre d'allunyament de Clara Chía i no es podrà acostar a menys de 1.000 metres del seu domicili i el seu lloc de treball durant un any i mig. Tampoc no s'hi podrà posar en contacte durant el mateix període de temps. A més de tot això, el fotògraf català s'haurà de fer càrrec d'una indemnització de 10.000 euros per danys morals. Una suma a la qual cal afegir 3.130 euros més per despeses sanitàries.
Jordi Martín és un dels paparazzis més coneguts de la premsa rosa de Barcelona. Habitualment relacionat amb controvèrsies de diversa índole, l'ambició de Jordi i la seva suposada falta d'escrúpols li ha generat nombrosos problemes, no tan sols en relació amb els famosos a qui ha aconseguit caçar amb la seva càmera, sinó també pel que fa a companys fotògrafs o periodistes, amb qui ha protagonitzat més d'un altercat.
El paparazzi català per excel·lència
Tot i que, al principi, es va mostrar optimista respecte al cas, el resultat judicial l'ha deixat en una situació molt incòmoda. Tot i això, Martín no ha trigat a procurar sortir del pas després d'aquesta sentència, justificant així la seva actuació: "Aquesta foto la vaig fer a 400 metres de distància, amagat en un bosc sense envair cap propietat privada, com així s'ha dit recentment. Confio plenament amb la justícia espanyola. Arribaré fins a l'última instància per demostrar la meva innocència”.
Jordi Martín és l'exemple més concret de la figura de "paparazzi", un terme l'origen del qual es troba en el personatge Paparazzo -interpretat per Walter Santesso- de la pel·lícula La dolce vita, que va dirigir Federico Fellini el 1960 per convertir-la en tot un clàssic del setè art. La funció d'aquest personatge era ser un fotògraf entromès. A partir de llavors, el terme va començar a associar-se a aquest ofici gràcies a la pel·lícula i a la seva gran repercussió internacional.
Si bé els famosos o personatges mediàtics han de ser conscients de la poca privadesa amb què poden comptar a partir del moment en què la seva fama adquireix una gran dimensió, també és cert que hi ha certs límits morals que, de vegades, molts fotoperiodistes no solen respectar i van molt més enllà de qualsevol comportament racional. En qualsevol cas, aquí hi ha aquesta sentència que posa en alerta el traspàs d'aquests límits.