Aquests últims mesos han estat plens de notícies al futbol femení espanyol. La principal va ser la victòria en el passat Mundial encara que va quedar entelada per problemes extraesportius. El petó de Luis Rubiales a Jenny Hermoso va ser la punta de l'iceberg d'un problema estructural dins la selecció femenina. Ja abans del Mundial moltes futbolistes s'havien rebel·lat contra el llavors seleccionador, Jorge Vilda.
Moltes van acabar tornant per diferents motius però n'hi ha tres que continuen negant-se a tornar. Totes tres són del Barça. Mapi Lleó, Patri Guijarro i Claudia Pina. És per això que la streamer Andrea Menéndez Faya va iniciar una campanya entre els seus seguidors per costejar l'aparició d'un vídeo homenatge a les 3 jugadores a Times Square.
"Acabeu de sortir a Times Square a les 10 del matí del 29 de desembre de l'any que ho va canviar tot" , deia una seguidora.
Dues de les jugadores han respost donant les gràcies. Mapi León ha assegurat que "Bua brutal! moltes gràcies TOP" . Per part seva Patri Guijarro ha dit: "Gràcies per valorar el nostre esforç i el d'altres companyes".
El Barça Femení, un equip que ho guanya tot
La temporada 2023-2024 és, una vegada més espectacular. Ha mostrat una superioritat esportiva impressionant, reflectida en els seus resultats d'èxit i el creixent interès del públic i patrocinadors.
Des del punt de vista esportiu, el FC Barcelona Femení ha arribat a quatre de les darreres cinc finals de la Champions League femenina. Aquest èxit és el resultat d'un projecte a llarg termini que ha inclòs una inversió elevada en el desenvolupament de jugadores des de les categories inferiors. Jugadores com Alexia Putellas i Aitana Bonmatí, totes dues guanyadores de la Pilota d'Or, són exemples de l'èxit d'aquest enfocament.
A nivell econòmic, el Barcelona Femení ha experimentat un creixement impressionant. El pressupost de l'equip per a la temporada actual rondava els 10,8 milions d'euros en despeses i 11,7 milions en ingressos, cosa que el posiciona com a líder a Europa en termes d'ingressos per a un equip femení. Aquest èxit financer també es reflecteix en la venda de samarretes i el creixent interès de patrocinadors. De fet, la venda de samarretes d'Alexia Putellas va superar les vendes de les samarretes d'alguns jugadors de l'equip masculí.
L'impacte social del Futbol Barcelona Femení també ha estat notable. L'equip ha aconseguit atraure un gran nombre d'espectadors als seus partits i ha registrat rècords d'assistència. A més, l'equip femení ha estat reconegut pel seu impacte social, com ho demostra el Premi TikTok a la categoria d'Impacte social com a marca'.