Entrenador de futbol amb els braços creuats davant de l’escut del Real Betis i la silueta d’una persona misteriosa al seu costat

Manuel Pellegrini posa la lupa en el Getafe: Relleu trobat per a Cardoso

El club verd-i-blanc reobre un vell expedient a la Lliga per reforçar la medul·lar després de la sortida de Johnny

 Després de les sortides de Johnny Cardoso i William Carvalho, l'equip verd-i-blanc es troba ara amb només dos migcampistes purs disponibles. Els dos noms són Sergi Altimira i Pablo Fornals. En aquest escenari, el tècnic Manuel Pellegrini i el director esportiu, Manu Fajardo, exploren opcions que aportin experiència a la Lliga i adaptació immediata.

La urgència de Manuel Pellegrini per un '6' contrastat

La planificació del Betis per a la temporada 2025/2026 s'ha complicat. L'absència de fumata blanca pels fitxatges desitjats i la lesió de Marc Roca exigeixen moviments ràpids.Pellegrini prioritza un migcampista que aporti equilibri i solidesa, amb coneixement del futbol espanyol i caràcter competitiu. En simulacres tàctics de pretemporada ja es plantegen sistemes amb un pivot defensiu que aporti pausa i potència.

Mauro Arambarri entra en escena després de diversos intents anteriors

Els canals bètics tornen a mirar cap a Getafe i, més concretament,  al jugador que ja va estar a l'òrbita heliopolitana fa un parell d'anys. Segons fonts vinculades a COPE, l'uruguaià ha despertat de nou l'interès verd-i-blanc després de la seva sòlida campanya al Coliseum. Un total de 35 partits a la Lliga i 10 gols. La seva experiència al futbol espanyol i la seva trajectòria com a internacional uruguaià afegeixen valor.

Porter amb samarreta verda davant d’una multitud i l’escut de l’Atlètic de Madrid al fons
Després de la sortida de Cardoso, l'entrenador argentí vol reforçar la medul·la | Atlético de Madrid, XCatalunya, Real Betis

Valor de mercat i el possible obstacle de la clàusula

La web Transfermarkt situa la seva taxació al voltant de 12 milions d'euros. El Getafe, buscant sanejament a l'estiu, necessitaria almenys aquesta xifra per plantejar-se la sortida del migcampista. Des d'Heliòpolis admeten que aquesta xifra podria complicar l'operació, encara que no paralitzar-la, ja que els contactes són inicials.

Perfil tàctic: què aportaria Arambarri al Betis

El jugador uruguaià ofereix una combinació interessant de resistència, desplaçament de pilota i arribada a zones ofensives. En la temporada 2024/25 va ser el màxim golejador del Getafe (10 gols), quelcom cridaner en un migcampista. La seva integració podria permetre a Pellegrini articular un sistema amb doble pivot clàssic, complementant Fornals o Altimira, donant equilibri.

Quines alternatives queden a l'agenda

Mentre es gestiona la via d'Arambarri, el Betis manté altres opcions damunt la taula. Figures com Niclas Raskin, Nelson Deossa o Stefan Bajcetic han estat considerades, encara que sense contactes formals coneguts. En canvi, l'exjugador del Getafe encarna el perfil immediat que requereix Pellegrini: experiència a LaLiga, solidesa física i compatibilitat tàctica amb el seu estil.

José Bordalás i l'escut del Real Betis
El Betis ha de negociar amb el Getafe de Bordalás | Canva

Riscos i perspectives del possible fitxatge

Hi ha diversos factors que podrien entorpir l'operació. Primer, l'edat del jugador (29 anys) i l'import econòmic suposarien un elevat compromís. Segon, l'equip de José Bordalás podria endurir la negociació si no troba una oferta que arribi a les seves expectatives. Finalment, la necessitat de tancar almenys un migcampista abans de l'agost exerceix pressió temporal sobre la direcció esportiva.

Tanmateix, el perfil d'Arambarri encaixa en el full de ruta del Betis. Si aconsegueix rebaixar la xifra o arribar a un acord amb el Getafe, Pellegrini podria disposar d'un jugador versàtil i consolidat. Seria un cop mediàtic i tàctic que enfortiria el centre del camp i dissiparia dubtes sobre les prioritats de fitxatges.

Ara queda per veure si Pellegrini aconsegueix convèncer el Getafe i si Arambarri encaixa en el projecte ambiciós del Benito Villamarín.