Les distribuïdores alimentàries s'estan adaptant a un nou canvi de tendència que no fa més que beneficiar-los. En els últims anys, la societat espanyola ha adquirit una preocupació més gran per la situació financera i això ha provocat que s'hagin adoptat noves formes de consumir. Per exemple, atès el cost inferior respecte als productes convencionals, s'està popularitzant la compra les marques blanques dels diversos supermercats.
De fet, el darrer estudi de Kantar Worldpanel confirma que totes i cadascuna de les grans cadenes han augmentat les vendes dels productes generats per les seves pròpies marques. Mercadona, Carrefour, Lidl, Dia, Eroski, Alcampo, Ahorramás, El Corte Inglés, Consum... totes, sense excepció, presenten un creixement en aquest registre.
Lidl arrasa i Mercadona segueix l'estela
El supermercat de procedència alemany, Lidl, és el que més percentatge de les vendes dedica a la seva pròpia marca, un 82,1%. De fet, és l'únic que supera el llindar del 80%. I ho fa per primera vegada aquest 2023, després d'augmentar més de dos punts la seva quota del 2022 (79,9%).
Uns puntets per sota hi ha Mercadona, amb un 74,8%. La marca de Juan Roig ha crescut 1,4 punts respecte al 2022. Això sí, continua sent la que atrau més clients: prop d'un 27%. Ara, el següent repte de l'empresari valencià és de poder atrapar a Lidl en la venda de la seva pròpia marca, Hacendado.
La quota de creixement d'Aldi és una de les menys elevades entre tots els supermercats. Tot i això, el 'discounter' alemany completa el podi com el tercer major venedor de marca blanca a Espanya. Ho fa amb un 69,3%.
Por qué Todos compran Marca Blanca
Les cadenes amb més creixement
Tot i que tots els supermercats han vist com el 2023 venien més percentatge de marca blanca que el 2022, n'hi ha alguns el creixement dels quals ha estat més destacable. Per exemple, Eroski és la cadena amb una diferència de punts més elevada, 3.1, després de passar del 25,6% al 28,7%.
Comsum i Alcampo completen el 'top 3' , tots dos amb un increment de 3 punts. Van passar del 33,2% i del 21,5% al 36,2% i al 24,5%, respectivament. A l'altra banda de la balança, les que menys han crescut han estat El Corte Inglés i Aldi (0,7 i 0,6).