Ambulàncies grogues alineades amb la inscripció "emergències mèdiques" al capó.

Un nadó d’un mes, ferit greu per cremades al cap provocades per un petard

Durant la nit de Sant Joan s'han produït molts incidents

Un nadó d'un mes ha resultat ferit greu a Palau-solità i Plegamans amb cremades de primer i segon grau al cap a causa d'un petard. Dues dotacions de Bombers han acudit a un avís d'un incendi de vegetació en un solar sense edificar al carrer Til·lers i allà han trobat la família afectada per l'accident.

El SEM ha traslladat el petit a l'àrea infantil de l'Hospital Vall d’Hebron. Entre les vuit del vespre i les vuit del matí, els Bombers han atès 1.356 avisos, una xifra considerablement més elevada que l'any passat, quan, segons l'inspector José Luis López, no es va arribar a 900 avisos.

La majoria han estat per incendis urbans o de vegetació. A Castelló d’Empúries un home ha resultat ferit greu en cremar-se el cotxe amb ell a dins.

Un bomber apaga un incendi en un contenidor d’escombraries durant la nit mentre el foc i el fum s’eleven al carrer.
Incendi d’un contenidor durant la nit de Sant Joan | ACN

L'inspector José Luis López ha destacat que la d'aquest any ha estat una revetlla amb “molta activitat” pel volum d'actuacions que han hagut de fer i avisos rebuts. La majoria han estat incendis urbans i de mobiliari urbà, però també alguns incendis d'habitatges amb afectacions personals, no greus, a Lleida i a Tortosa.

Tot i això, López ha assenyalat que en general, tot i l'elevat nombre de serveis i la situació de risc després d'un cap de setmana amb molts incendis, gràcies a la “col·laboració i la responsabilitat de tothom” la revetlla ha passat sense grans emergències i aquest era un dels riscos que veien els Bombers aquest any.

Més de 12.000 trucades

Pel que fa al telèfon d'Emergències 112, fins a les 9 del matí ha rebut 12.261 trucades vinculades a 5.571 expedients relacionats amb la revetlla, principalment des del Barcelonès (4.670) i el Vallès Occidental (2.191), i també el Baix Llobregat (949). La majoria de comunicacions es van rebre entre les deu i la una de la matinada (6.415 trucades). Per municipis, s'han rebut 2.603 trucades des de Barcelona, 954 des de Badalona i 747 des de l’Hospitalet de Llobregat.

A Martorell, un petard ha causat un petit incendi en un safareig d'un pis del carrer Esparreguera (22.34 hores). Tres dotacions de Bombers han revisat l'habitatge, on residia una dona d'edat avançada.

Persones celebrant al voltant d’una gran foguera en una plaça durant la nit, algunes sostenen pals i es veuen edificis antics al fons.
Revetlla de Sant Joan | ACN

A l’Hospitalet de Llobregat, quatre dotacions han entrat en un pis de la ronda de la Via on acabava de començar un incendi i han tret il·lès un home que dormia sense adonar-se del sinistre. Entre les 22 i les 23.59 hores, a l’Hospitalet hi ha hagut també una desena de serveis d'extinció de contenidors; 6 serveis per la mateixa causa a Badalona i 6 més a Sabadell.

Els avisos de testimonis advertint de petits incendis causats per pirotècnia han estat abundants a tot el país. Els Bombers han apagat un incendi de vegetació agrícola que ha cremat una zona de camps de cereals sense segar a Rubí (Vallès Occidental, avís 20.32). A Santa Coloma de Farners (la Selva) ha cremat un transformador al carrer Castanyet (21.04 hores). L'incident ha mobilitzat 6 dotacions. Els Bombers han efectuat també una desena de serveis d'extinció de fogueres per tot el territori.

El cos ha mobilitzat per la revetlla de Sant Joan 507 bombers i comandaments de parc (un 50% més que en una guàrdia ordinària), 33 comandaments superiors (un 31% més) i 34 operadors de les sales de control de les regions i Sala Central de Bombers (32% més).