Muntatge amb imatge d'un establiment de La Sirena. A la dreta una dona indignada

Aconsellen aquest supermercat després de les opinions de l'amo de La Sirena sobre el català

Les conseqüències d'unes paraules controvertides

La variada oferta de supermercats a Catalunya facilita el fet que cada consumidor pugui escollir quin és el que s'adapta millor a les seves necessitats, tant pel ventall de productes que pot trobar, per la competitivitat dels seus preus, facilitats de compra, i també pels postulats ideològics que professen.

Els supermercats La Sirena van néixer el 1983, quan dos amics, Ramona Solé i Josep Mª Cernuda, van decidir arrencar l'innovador projecte de La Sirena. Tots dos tenien experiència al món dels congelats i van tenir una gran idea de negoci: l'autoservei de productes congelats. Van ser molt innovadors per a l'època: tant a l'estil de producte, amb molta varietat de producte i venda a granel, com a la ubicació de la primera botiga, ja que, trencant les regles del sector en aquell moment, la van ubicar als afores de Terrassa (Barcelona). A aquesta botiga li van seguir una sèrie d'establiments, oberts els primers anys a la zona del Vallès (Barcelona), per saltar poc temps després a Barcelona capital i a la resta de Catalunya.

El 2021, José Elias, a través d'Excelsior Times, va adquirir el 100% de la companyia per impulsar-ne el creixement i l'expansió. Actualment són més de 1.100 persones i una xarxa de 250 establiments repartits entre Catalunya, Madrid, Castella i Lleó, Andorra, Llevant i Aragó. Tot i això, i malgrat la consolidació al llarg del territori català, unes declaracions d'Elias, no han sigut gaire ben rebudes per la clientela catalana. El to despectiu cap al català ha generat una controvèrsia important, que pot veure clarament afectada la facturació a Catalunya.

Les controvertides paraules de José Elias

Diversos tuits s'han fet ressò de les declaracions en qüestió, entre les quals les dels usuaris Manel Riu Fillat i Albano-Dante Fachín als seus respectius perfils d'X (Twitter), on es pot comprovar la ideologia de José Elias a través d'un vídeo publicat per Plataforma per la Llengua, on entre altres titulars, destaca: "He de dir que si tu poses un anunci de La Sirena en català, segurament a algú li grinyola i digui: 'doncs a prendre per cul'". Elías es justifica així: "Has de mirar si ets més polític o més empresari; fer vídeos en català et dóna un nínxol i fer-los en castellà no et dóna cap nínxol. Els vídeos en català en una plataforma que et veu tothom, et tanca portes”.

Davant de tot això i després d'aquestes piulades, no han faltat les opinions d'usuaris que animen a oblidar-se de La Sirena, i optar per altres opcions de supermercats:

Les recomanacions en la idea de prescindir de La Sirena, es decanten bàsicament per l'opció que ofereix Bonpreu: