El conductor d'un ciclomotor que va resultar ferit greu aquest diumenge en un accident a la GI-600 a Tordera (Maresme) s'ha acabat morint, segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT). El sinistre va tenir lloc a les 13.09 hores al punt quilomètric 1,3.
Per causes que s'estan investigant, hi va haver una col·lisió entre un turisme i un ciclomotor. El motorista va resultar ferit greu i efectiu del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) el van traslladar a l'hospital Josep Trueta de Girona, on va morir. La víctima és un home de 77 anys, PMD, veí de Tordera.
Amb aquesta són 24 les víctimes mortals en accident de trànsit a carreteres interurbanes de Catalunya des del gener. Arran de la incidència es van activar quatre patrulles dels Mossos, tres dotacions de Bombers i dues ambulàncies i l'helicòpter medicalitzat del SEM.
Una carretera amb nombrosos accidents
La GI-600, que connecta Tordera i Blanes a Girona, ha estat destacada per la seva elevada incidència en accidents, particularment entre els vehicles pesants. Segons un informe publicat per EuroRAP amb el suport del Servei Català de Trànsit, RACC, Generalitat i Diputació de Barcelona , aquesta carretera registra una alta concentració d'accidents d'aquest tipus, amb 1 de cada 3 accidents involucrant vehicles de gran tonatge. Aquest estudi també assenyala que el 50% dels accidents greus de vehicles pesants a la xarxa EuroRAP es concentren en només el 12.8% de la xarxa, equivalent a 815 km.
D'altra banda, un informe sobre la seguretat viària a Catalunya va destacar que, tot i que l'accidentalitat dels motoristes ha augmentat de manera substancial, el nombre de víctimes ha disminuït. Als trams amb més accidents durant els darrers tres anys, es va observar una presència significativa de motoristes, involucrats en el 75% d'accidents amb morts o ferits greus, i representant el 50% de les víctimes mortals en aquests punts negres. Per als camions, específicament, la GI-600 entre Tordera i Blanes ha estat identificada com el tram amb més accidents.
En general, els accidents greus o mortals a Catalunya han disminuït un 10,6% entre el 2018 i el 2020, i el risc ha caigut un 4,9%. Aquest descens s'atribueix en part a la reducció del 6% en la mobilitat global a la carretera, influenciada per la situació de la COVID-19 el 2020”. Unes dades que han tornat a pujar amb posterioritat a la pandèmia.
Aquestes dades subratllen la importància de la prevenció i la seguretat viària a la GI-600, destacant la necessitat d'abordar els riscos específics que enfronten els vehicles pesants i els motoristes en aquesta ruta.