Dues persones van morir i una altra va resultar ferida greu en un xoc frontal entre una furgoneta i un camió aquest divendres a Alió (Alt Camp). Les víctimes mortals són els ocupants de la furgoneta i el ferit greu és el conductor del camió. Aquest darrer va haver de ser excarcerat pels Bombers i va ser traslladat a l'Hospital Joan XXIII, de Tarragona. Els Mossos d'Esquadra han rebut l'avís del sinistre, al quilòmetre 31 de la carretera C-51, cap a dos quarts de quatre.
Per causes que s'investiguen, la furgoneta i el camió han xocat frontalment i després un turisme ha impactat amb el primer vehicle. Els ocupants del turisme han resultat il·lesos. Arran de la incidència s'han activat quatre patrulles dels Mossos, sis dotacions dels Bombers i tres ambulàncies i l'helicòpter medicalitzat del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
Pel que fa a la circulació, a dos quarts de set de la tarda la C-51 es mantenia tallada en els dos sentits de la marxa. 21 persones han perdut la vida des de començament d'any a la xarxa viària interurbana de Catalunya, segons dades provisionals de l'SCT.
Millores en els darrers anys
La carretera C-51, que connecta el Vendrell amb Valls a Catalunya, ha estat testimoni d'una sèrie de projectes de millora al llarg dels darrers anys. Aquestes millores han estat part d'un esforç continu per part de les autoritats catalanes per millorar la seguretat i la funcionalitat d'aquesta important via.
Específicament, hi ha hagut esforços per millorar el tram de la carretera C-51 a Vilardida. Un exemple notable és el projecte de condicionament que cobreix el tram des del punt quilomètric 24+400 al 26+840 a Vila-rodona, que té un pressupost assignat que supera els 5,9 milions d'euros sense IVA. Aquest projecte està dissenyat per millorar les condicions generals de la carretera, un pas crucial atesa la rellevància d'aquesta ruta per a la connectivitat regional i local.
Els treballs a la C-51 no han estat limitats a millores puntuals, sinó que formen part d'un programa més ampli d'intervencions a les carreteres de Catalunya. Per exemple, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha anunciat un programa amb més de 40 accions destinades a millorar la funcionalitat i l'accessibilitat de l'AP-7 i l'AP-2, la qual cosa repercuteix indirectament a la C-51 i d'altres carreteres circumdants, a causa de l'esperat desplaçament del trànsit que abans feia servir aquestes vies de peatge.
L'elevació del trànsit des de l'eliminació dels peatges a l'AP-2 i l'AP-7 ha portat a un augment significatiu de l'ús d'aquestes autopistes, així com de les carreteres convencionals com la C-51. Per tant, el manteniment i la millora de la C-51 són molt importants per manejar l'augment del trànsit i mantenir la seguretat viària.
A més, la Generalitat de Catalunya ha estat duent a terme diferents obres i projectes de construcció a la carretera C-51 per millorar la seva condició general i per garantir la seguretat i comoditat dels usuaris. Al llarg d'aquests projectes, hi ha hagut protestes i oposició local, per exemple, per part del municipi de Rodonyà, per les conseqüències negatives percebudes que aquestes millores podrien tenir a nivell local.
Tot i aquestes millores se segueixen produint accidents com el d'avui.