Un home amb expressió d'enuig davant d'un tauler d'arribades de trens amb una fletxa vermella gran apuntant cap avall.

403 passatgers evacuats per l'enèsim problema amb els trens

Els problemes es succeeixen diàriament mentre Govern i processistes no aporten cap solució

Durant l'última setmana, el servei de Rodalies de Catalunya ha experimentat múltiples incidències que han afectat els usuaris. El dilluns 3 de març, després de la reobertura del túnel de Roda de Berà després de cinc mesos d'obres, es van registrar retards de fins a 50 minuts en els trens inaugurals, generant descontentament entre els passatgers.

El dimarts 4 de març, una avaria a la catenària entre Bellvitge i El Prat de Llobregat va provocar la interrupció parcial del servei a les línies R2 Sud, R14, R15, R16 i R17. Els trens van circular per via única, acumulant retards considerables.

El dimecres 5 de març, es van reportar problemes a la infraestructura entre Sant Vicenç de Calders i El Vendrell, afectant la línia R4. Els trens van experimentar demores d'aproximadament 15 minuts a causa d'aquesta incidència. El dijous 6 de març, una incidència a la infraestructura entre L'Hospitalet de l'Infant i L'Ametlla de Mar va causar retards de fins a 30 minuts a la línia R16 i als trens Avant Exprés.

Via de tren corbada en un paisatge rural amb boirina
Via de tren corbada en un paisatge rural amb boira | Canva

El problema d'avui dissabte 8 de març

Problemes als trens que també van afectar ahir a Catalunya i que avui han viscut un nou episodi. Una avaria a la catenària a l'estació de Sants de Barcelona afecta aquest dissabte al matí tots els trens d'alta velocitat. Un comboi Ouigo ha quedat parat al túnel de sortida de l'estació i els 403 passatgers han estat evacuats, segons ha informat Protecció Civil.

"Una incidència causada per un tren Ouigo a la sortida de Barcelona-Sants deixa sense tensió les vies 1, 2 i 3. Els viatgers del tren han estat evacuats. Afecta els trens d'alta velocitat i mitjana distància, que resten parats a les estacions. Manteniment treballa per solucionar la incidència", ha detallat Adif. Poc després de les 08.45 hores, s'ha restablert la circulació per via única a la línia d'alta velocitat entre Sants i el Prat de Llobregat amb retards de 40 minuts.

Passatgers evacuats per les vies fins a l'estació de Sants

"Restablerta la circulació a la línia d'alta velocitat per una via entre Barcelona-Sants i el Prat de Llobregat. Els trens afectats comencen a circular amb un retard mitjà d'uns 40 minuts", ha precisat Adif en un missatge a X a les 08.41 hores.

Persones entrant a un tren de la R4
Persones entrant a un tren de la R4 | 3Cat

El tren afectat ha estat un comboi de la companyia Ouigo -amb sortida a les 06.31 hores de Sants i arribada a Madrid a les 09.16 hores-, que ha quedat parat al túnel de sortida de Barcelona per un problema a la catenària. S'ha tallat la tensió a tota l'estació per facilitar el desallotjament dels més de 400 passatgers, que han hagut de recórrer a peu per les vies una part del túnel fins a Sants. La incidència ha afectat totes les operadores (Renfe, Ouigo i Iryo) entre les 06.30 hores i les 08.40 hores.

Per part de Renfe, els trens AVE afectats han estat el comboi (Barcelona 06.45 hores – Granada 13.11 hores), que no ha pogut sortir i els viatgers han estat reubicats en altres circulacions posteriors fins a Madrid. Demora d'1 hora i 15 minuts. I el tren Euromed (Barcelona-Sants 06.50 hores – Figueres 07.45 hores), que no ha pogut sortir i acumula una demora d'1 hora i 10 minuts.