Mitjançant el seu compte de Twitter (X), @MarMassip ha generat una controvèrsia sobre l'etiquetatge dels iogurts de Bonpreu i els seus indicadors de contingut sorprenent.
El tuit en qüestió, publicat el 10 d'abril, expressa: "L'etiquetatge dels iogurts de Bonpreu són una vergonya", declaració que ve acompanyada per dues imatges descriptives, mentre se citen els comptes oficials de Bonpreu i el de l'Associació de Celíacs de Catalunya. A les fotografies es pot llegir el contingut que venen als envasos dels citats iogurts: Llet, llet en pols desnatada i ferments làctics. Origen de la llet: Espanya. I atenció amb el que segueix: “Pot contenir traces de cereals amb gluten (menys de 3 ppm) i fruits de closca". Just al costat d'aquest text, apareix el logotip indicatiu de “sense gluten”.
Alerta de contradicció
Tot i que la majoria de consumidors no solen llegir el detall de les etiquetes dels productes que consumeixen, aquesta alerta no deixa de ser realment remarcable i anima a parar més atenció per evitar ensurts posteriors d'incompatibilitat amb els aliments. La piulada de @MarMassip ja ha tingut la rèplica d'una usuària que ha exclamat: "Bonpreu va tenir una època bona amb l'etiquetatge i, amb el temps, ja no se sap què pots comprar i què no. Així que a casa ja no agafem gairebé res de la marca”.
Sens dubte, una mala imatge que no ajuda gens la marca i la promoció dels seus productes. Una polèmica que s'afegeix a la soferta durant el mes de novembre passat , quan un altre usuari d'X va compartir una fotografia surrealista que contenia una caixa de kiwis amb l'indicador de “kilòmetre 0”, quan en realitat l'etiqueta dels mateixos assenyalava que provenien de Milà. Des del compte oficial de Bonpreu van sortir al pas amb una resposta on indicaven que el Consorci Kiwi Passion té una política d'embalatge comú que obliga a utilitzar un únic envàs i que, a més, la seu del consorci està situada en aquesta ciutat del nord d'Itàlia.
Ara l'interès rau en el fet de conèixer si hi haurà resposta oficial per part de Bonpreu a aquesta queixa sobre el contrasentit de l'embalatge dels iogurts. Entre els més ansiosos per aclarir aquest assumpte, es trobaran sens dubte les persones amb malaltia celíaca. El Grup Bon Preu té un prestigi dins del sector de l'alimentació a Catalunya. Tot un referent de proximitat i una gran alternativa als grans magatzems, per la qual cosa no deixa de sorprendre la manca de rigor en aquestes etiquetes.