Els establiments Bonpreu i Esclat són els supermercats de referència de molts catalans. Tenen productes de gran qualitat a preus competitius. Els lots estalvi també són un punt a favor que crida l'atenció als consumidors. El supermercat, durant un període de tres setmanes o un mes, proposa una cistella de productes tancats el preu dels quals és inferior a la suma, per separat, d'aquests productes.
La secció de fruita i verdura també és valorada habitualment, però no sempre. Aquest cop, un usuari de la xarxa social X ha criticat (amb raó) l'origen de les patates, almenys, d'un supermercat de Badalona. Si l'empresa catalana es ven com una empresa propera a Catalunya i compromesa amb el país, no pot anar a mercats internacionals per comprar els seus productes.
És el cas de patates. Guillem Galcerán ha compartit que la borsa de 2,45 quilos de patates tenen l'origen a Argentina. A Catalunya i a Espanya hi ha una important producció de patates i molts agricultors que es dediquen a cultivar aquests tubercles. Una empresa compromesa amb el comerç de proximitat hauria de tenir en compte les necessitats del petit agricultor.
No és la primera vegada que apareixen queixes a les xarxes socials
El debat no és nou i la resposta de Bonpreu Esclat sempre és la mateixa. No ho amaguen, és una qüestió de números, una decisió empresarial. Argumenten que per qüestions d'oferta i de demanda, de vegades, és millor comprar els productes a mercats internacionals, encara que aquests estiguin a milers de quilòmetres de distància.
Des d'aquest diari ens vam fer ressò de la procedència dels maduixots. I, més endavant, també compartim amb vosaltres la resposta que va donar el supermercat.
Costos de producció
El resum és clar. Si Bonpreu vol controlar els preus de venda, ha de reduir els costos i, per tant, comprar en productors més competitius. Si assumeix més costos comprant productors locals (que vendran els seus productes més cars pels seus propis costos), el preu final de venda també es veurà incrementat.
El problema és que comprant a altres mercats es perd l'essència local que vol projectar el supermercat. I davant dels elevats beneficis que aconsegueix cada any l'empresa, alguns plantegen la possibilitat de reduir el marge de negoci per no perdre la identitat. El debat és obert.