Les noves tecnologies han irromput a la nostra societat per a les coses bones i per a les dolentes. Els delictes relacionats amb el patrimoni i, en especial, les estafes actuals no tenen res a veure amb les estafes que es feien fa vint anys. Els delinqüents estan molt atents a les distraccions dels usuaris i aprofiten qualsevol moment per colar-se als seus perfils, obtenir informació privada o, el que és pitjor, robar diners.
En els darrers dies hem pogut llegir a xarxes socials la coneguda estafa de la “marca blanca” que afecta els clients de Movistar. Els estafadors asseguren que pertanyen a una marca blanca subjecta a Movistar i, per tant, que els clients podran aconseguir preus més assequibles sense perdre qualitat. En concret, afirmen que truquen des de MásMóvil.
Com funciona l'estafa?
L'estafador es fa passar per un col·laborador de MásMóvil. Truca a un client de Movistar i li ofereix els suposats serveis. Deixen clar que el procés de canvi serà senzill gràcies a la vinculació entre les dues empreses. Què passa? Doncs que no és cert que Movistar i MásMóvil tinguin una relació comercial o que la segona sigui una filial de la primera. Són operadores independents. De manera que si el client accepta la proposta falsa, passarà a ser client de MásMóvil.
Què fer si això passa?
Hem de tenir en compte que són empreses subcontractades i que viuen del frau. Però revertir la situació és fàcil si se segueixen uns passos. Cal denunciar el frau per 'tornar' a l'operadora original i de la qual mai no hem desitjat sortir. L'Oficina de Consumidors i Usuaris recomana que sempre que es faci un canvi de companyia (sigui d'una empresa de telefonia o de qualsevol altre tipus) es guardi documentació i, si pot ser, es gravi la trucada per poder efectuar eventuals reclamacions.