Lidl reforça, un cop més, el compromís amb la responsabilitat social i el territori català. Aquesta vegada, llançant una nova crema catalana al costat de La Fageda, un projecte social que fa més de 40 anys que està enfocat a millorar la qualitat de vida i promoure la integració social de persones en situació de vulnerabilitat de la Garrotxa, mitjançant un treball real i digne .
Aquesta col·laboració permet a la cadena de supermercats contribuir amb un projecte de gran impacte social, per afavorir que hi puguin continuar havent oportunitats per a col·lectius en risc d'exclusió. És una iniciativa emmarcada en el compromís de Lidl amb la sostenibilitat social i mediambiental. D'una banda, reforça el reconegut impacte social de La Fageda, un model de projecte social amb una estructura empresarial com a instrument per aconseguir-ne el propòsit.
De l'altra, consolida els valors de Lidl quant a l'aposta per models de producció respectuosos tant amb l'entorn com amb el benestar animal. La Fageda es troba al bell mig d'un parc natural i compta amb la certificació Welfair de benestar animal. La nova crema catalana ha estat presentada avui a la comarca de la Garrotxa, concretament a les instal·lacions de La Fageda. L‟acte ha comptat amb la presència institucional del director general d‟Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia del Departament d‟Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, el Sr. Joan Gòdia; la directora general de La Fageda, Sílvia Domènech i el gerent de compres regionals de Lidl Supermercats, Jordi Morales.
En paraules d'aquest darrer: “Aquesta nova col·laboració és una mostra més del compliment del nostre compromís de continuar creant aquest tipus de col·laboracions i impulsar projectes que aportin un valor afegit, com ja hem fet anteriorment, per exemple, amb la llet KM0 a Catalunya , fruit d'un acord pioner amb la cooperativa lletera Campllong per garantir un preu mínim per litre per al ramader”.
Per la seva banda, la directora general de La Fageda, Sílvia Domènech ha destacat que: “aquesta col·laboració ens permet, gràcies a la forta implantació de Lidl a Espanya, donar a conèixer els nostres productes i el nostre projecte a nous mercats, on fins ara no estàvem presents.
L'ampliació de mercat ens permet apuntalar el nostre projecte social i empresarial. Hem treballat conjuntament per tenir una crema catalana de qualitat, respectant la recepta tradicional”.
Crema catalana sota la marca “Sabors de Tradició”
Com a empresa profundament arrelada al territori, Lidl mostra, una vegada més, la seva ferma aposta per Catalunya, alhora que porta, de manera progressiva, un dels sabors més tradicionals de la regió als lineals de les botigues del panorama nacional i no en un futur descarta l'exportació a altres països d'Europa.
En concret, es tracta d'un article que la cadena de supermercats distribueix sota la seva marca pròpia Sabores de Tradición i, tal com destaca Morales, no es tracta d'un simple llançament més: “Escollim La Fageda per la gran qualitat dels seus productes però també pel seu extraordinari projecte social, que ens permetia anar un pas més enllà” i afegeix “amb ells hem pogut cooperar a la recepta des de l'inici, respectant el sabor tradicional del producte, utilitzant ous de gallines lliures de gàbia i llet de granges catalanes de primeríssima qualitat, amb recollida diària, garantint així la frescor i el sabor inigualable de la nostra crema”.
En aquest sentit, i per mantenir el seny principal d'identitat d'aquest article català, l'ensenya afegeix al packaging quatre sobres de sucre, per poder caramel·litzar la part superior del producte. Durant la jornada, Gòdia ha qualificat el llançament d'aquesta crema catalana com: “una iniciativa que no sols celebra la riquesa de la tradició gastronòmica catalana, sinó que també reflecteix un compromís profund amb el desenvolupament social a través del suport a un projecte com La Fageda, de gran impacte social”.
L'aposta de Lidl pel producte i proveïdor català
Lidl manté des de fa anys un fort compromís amb el desenvolupament de la indústria agroalimentària catalana. La companyia adquireix anualment producte de Catalunya per valor d'uns 925 milions d'euros , exporta un 30% de tot allò que compra a la Comunitat i ja treballa de manera recurrent amb uns 170 proveïdors del país.