Una de les coses més interessants que proporcionen l'ús de les xarxes socials, és el fet de poder contrastar opinions i rebre consells de tota mena. Com és el cas de trobar l'establiment on anar a comprar que millor encaixi amb els nostres interessos.
En aquest sentit, la usuària @larosadereus ha compartit una publicació que neix com a complement del tuit de Manuel Puerto i Ducet en el que alerta: "No disposo de dades oficials, però pel que em diuen, només el 53% dels mossos d'esquadra parlen català, mentre que els empleats d'Esclat-Bonpreu el parlen tots. Joan Font, paga als seus empleats i nosaltres paguem els mossos". Aquest tuit ha servit perquè @larosadereus hagi aprofitat l'avinentesa per aconsellar fer les compres als establiments de Bonpreu i Esclat, i no pas als de Mercadona.
Isabel González G. ha resumit les seves conclusions mitjançant els tres motius que considera justifiquen l'opció de Bonpreu i Esclat: "És un goig comprar a L’Esclat i el Bonpreu. Etiquetat en català, el personal et parla en català. Bona mercaderia. Tot el contrari del Mercadona".
Alimentant el català
De fet, cal recordar que des del mateix web oficial de Bonpreu i Esclat, animen als consumidors a alimentar el català: "A Bonpreu i Esclat ens sentim molt arrelats al territori perquè tenim un país excepcional. La seva orografia, la seva varietat climàtica, la seva composició geològica, fan que tinguem una varietat de productes d’una qualitat extraordinària. Per això fem costat als nostres pagesos, pescadors i artesans oferint un ampli assortit de productes de proximitat. Hem alimentat el català amb més de 700 variants dialectals!".
Aquest postulat segueix amb detalls significatius: "Gràcies a les aportacions dels clients i clientes de Bonpreu i Esclat, s'han aconseguit descobrir més de 700 variants dialectals de quatre categories diferents: fruita i verdura, carn, peix i marisc i embotits. Totes aquestes variants han estat validades i revisades gràcies a la tasca del Consorci per la Normalització Lingüística de Catalunya, encarregat de vetllar per la correcta aplicació d'aquestes. Un cop revisades, aquestes variants s'han implementat a les etiquetes dels preus dels diferents productes dels establiments Bonpreu i Esclat, segons la seva zona geogràfica. Ara, Catalunya és més rica que mai! Gràcies per ajudar-nos a descobrir els sabors de la terra amb llenguatge km0!".
De fet, l'any 2008, des de la cadena catalana de supermercats Bonpreu i Esclat van publicar una informació que explicava la seva aposta perquè els seus treballadors utilitzin el català: "Amb l’objectiu de poder contribuir a l’ús social de la llengua catalana, el Grup Bon Preu s’ha adherit a la campanya ‘Si us plau, parla’m català’, impulsada per la Plataforma per la llengua, el Consorci per a la normalització lingüística, la Fundació Jaume Bofill i la Secretaria de política lingüística de la Generalitat de Catalunya. Aquesta campanya està formada per tota una sèrie de postals en les quals els protagonistes fan ús del català habitualment encara que no sigui la seva primera llengua. En el cas de Bon Preu l’objectiu és fer ús d’una xapa en la qual s’inscriu el missatge de la campanya ‘Si us plau parla’m en català’".