Sense dir marques, tothom coneix begudes isotòniques pensades per a esportistes. Solen tenir gust de llimona o taronja, però les seves característiques principals són la concentració de sals minerals i de potassi per recuperar el cos després de la pràctica esportiva. Fa uns dies, vam veure que Aquarius, del grup Cocacola, atacava la llengua catalana amb un lema mal traduït del castellà: suar és bonic .
La frase es va fer viral a les xarxes socials i molts usuaris van compartir captures de pantalla amb el cop a la llengua de més de 10 milions de persones. En aquest sentit, el periodista Toni Soler el va publicar al perfil de la xarxa social X i alguns usuaris li van recomanar la nova beguda per a esportistes que ofereixen els supermercats Esclat i Bonpreu.
L'ampolla és de plàstic i a l'etiqueta hi diu esportistes . Té 1,5 litres de capacitat i un preu de 0,90 euros (0,60 euros per litre) . Segons la pàgina web del supermercat i també l'etiqueta del producte, els ingredients són aigua, sucre, acidulant (àcid cítric), sals minerals (clorur sòdic, fosfat potàssic i fosfat càlcic), correctiu de l'acidesa (citrats de sodi), estabilitzants (goma aràbiga i èsters glicèrids de col·lofonia de fusta), antioxidant (àcid ascòrbic), aromes i edulcorant (sucralosa).
Així mateix, el fabricant i el distribuïdor recomanen conservar-lo en un lloc fresc i sec, sense olors agressives i allunyat de la llum solar. Igualment, recomanen servir-lo fred i no guardar-lo més de tres dies després d'obrir l'ampolla.
Dades nutricionals
Per cada 100 mil·lilitres, el valor energètic són 20 kcal, 0 grams de greixos, 4,8 grams d'hidrats de carboni dels quals 4,8 són sucres, 0 grams de proteïnes i 0,10 grams de sal. La qualitat és la mateixa que la de productes de marques tradicionals, però amb un preu molt competitiu. No cal comprar les marques de sempre, tenint el producte isotònic de Bonpreu i Esclat.
Bonpreu i Esclat amplien les ofertes
Els supermercats del grup Esclat i Bonpreu han ampliat les ofertes i promocions. L'empresa catalana és molt conscient de l'escalada de preus i vol ajudar els clients. És habitual veure cistelles amb productes combinats, amb un preu promocional molt inferior al preu dels productes sumats per separat. Igualment, també hi ha molts productes amb la segona unitat al 50% o al 70%, fet que suposa un important descompte en el preu final de la parella.