Muntatge amb una imatge de Miki Núñez i Marta Torné presentant Eufòria. A la cantonada inferior esquerra, dins d'un cercle, la cantant Nina

El tweet de Nina sobre Eufòria que accentua el conflicte entre OT i el programa de TV3

La tercera edició d'Eufòria està sent força accidentada

Era un dels retorns més esperats i està fent parlar molt. La tercera edició d'Eufòria va emetre la segona gala aquest divendres passat. I les crítiques no van trigar a arribar. Twitter és un formiguer de comentaris a favor i en contra de l'actuació dels concursants. Tot i que també hi ha crítiques i elogis cap al format en si, als presentadors o a diversos aspectes tècnics.

Una de les crítiques més contundents l'ha feta la cantant Nina. Va ser membre de l'acadèmia d'Operación Triunfo i té experiència en aquesta classe de concursos. Considera que algú falla escollint les cançons.

El tweet de Nina ha generat cert debat i un altre usuari aprofitava per carregar contra el tècnic de so. "Avui el tècnic de so s'està lluint... si el retorn és igual de bo..." , ha assegurat. El comentari té una rellevància especial si es tenen en compte els problemes que hi ha entre la productora d'OT i la del concurs musical de TV3.

Quina és la polèmica entre els productors d'Operación Triunfo i el programa Eufòria?

Els productors Toni Cruz i Josep María Mainat, creadors del concurs musical "Operación Triunfo", han presentat una demanda contra la productora Veranda Media i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) per presumpte plagi del programa "Eufòria" de TV3. La demanda al·lega que "Eufòria" reprodueix amb mínimes variacions tots els elements essencials, la mecànica, les fases i els aspectes originals de "Operación Triunfo" , i això ha estat corroborat per anàlisi d'experts i sectors de la premsa especialitzada que afirmen que " Eufòria” és una versió en català de “Operación Triunfo”.

Des de la CCMA i Veranda, la resposta a aquestes acusacions ha estat la negació d'haver rebut aquesta demanda, destacant a més la diferència entre gènere i format, i suggerint que les característiques esmentades són comunes en el gènere de "talent shows" musicals. També s'ha expressat sorpresa per l'extemporaneïtat i la virulència de la denúncia, i s'ha esmentat que s'estan estudiant possibles accions legals en resposta. La productora Veranda ha qüestionat perquè les preocupacions sobre plagi no es van plantejar durant la primera temporada del programa i si el moment actual de la denúncia està vinculat a l'èxit de la segona temporada d'Eufòria.

La polèmica segueix dreta com es pot veure amb aquesta dura crítica de Nina, molt vinculada a Operación Triunfo.

Nina, un talent descobert per Xavier Cugat

Nina, nom artístic d'Anna María Agustí Flores, va començar la seva carrera als anys 80 i va guanyar notorietat nacional com a hostessa del programa "Un, dos, tres... respongui una altra vegada". El seu talent la va portar a representar Espanya al Festival d'Eurovisió de 1989 amb la cançó "Nacida para amar", on va obtenir un respectable sisè lloc. Va ser el mític Xavier Cugat qui la va descobrir i va potenciar després de fixar-se en el gran talent musical que tenia la jove catalana.

Eurovision 1989 - Spain - Nina - Nacida para amar

No obstant això, va ser el seu paper com a directora de l'acadèmia a la primera edició de l'exitós reality musical "Operación Triunfo" el que va consolidar la seva fama a nivell estatal. A Catalunya ja era molt coneguda. No només pel seu paper com a cantant sinó també per la seva participació en sèrie de TV3 com 'Nissaga de Poder'. Allà va interpretar Pilar, una noia seduïda per Mateu Montsolís. Posteriorment es casaria amb el germà de Mateu, Raimon.

La popularitat del programa, que va catapultar nombrosos cantants a la fama, també va realçar la figura de Nina com a mentor i guia dels aspirants a estrelles. El seu estil de direcció combinava rigor amb afecte, guanyant-se el respecte i l'admiració tant dels concursants com del públic televident. Més enllà de la televisió, Nina ha tingut una prominent carrera al teatre musical, destacant en produccions com "Cabaret" i la versió espanyola de "Mamma Mia!".

La seva contribució al paisatge cultural d'Espanya ha estat reconeguda diverses vegades, i el seu llegat continua viu tant a les cançons que va interpretar com a les veus que ha ajudat a formar. El seu retorn més recent ha estat com a jurat en l'edició de "Operación Triunfo 2019" i la seva participació en el muntatge de "Els ponts de Madison".