Muntatge amb una imatge de Francesc Mauri a primer terme. De fons, difuminada, una imatge de la ciutat de Terrassa. A l'esquerra, dins d'un cercle, diversos cotxes

Francesc Mauri diu el que molts pensen sobre una pràctica habitual al carrer

Descobrim la sanció que li pot caure a qui ho faci

Juntament amb Tomàs Molina és el meteoròleg més conegut de TV3. Estem parlant de Francesc Mauri. Té més de 82.000 seguidors a X, la xarxa social abans coneguda com a Twitter. Allà alterna opinions professionals amb altres de més personals i del seu dia a dia.

En Francesc viu a Terrassa i passejant s'ha adonat d'una pràctica comuna que ha cridat la seva atenció. Es tracta de la proliferació d'anuncis de compra de cotxes que omplen els pals de llum i qualsevol racó del carrer. Mauri no ha deixat escapar l'oportunitat per expressar el malestar amb aquesta tàctica publicitària, ressaltant com aquests anuncis poden arribar a embrutar visualment el paisatge urbà. A la imatge es poden veure clarament fanals plens de cartells amb la frase "Compro Cotxe", una vista que sembla ser cada vegada més comuna a molts carrers.

La crítica de Mauri no s'atura només a l'estètica; també qüestiona l'ètica i l'efectivitat d'aquesta pràctica publicitària. “Si algú té una activitat professional, s'hauria d'anunciar pel carrer?” pregunta Mauri.

Aquesta situació no és única de Terrassa. Ciutats i pobles a tot Catalunya han vist un increment en aquest tipus de publicitat de carrer. Els cartells, que sovint prometen efectiu immediat per vehicles usats, es poden trobar adherits a pals, parets i altres mobiliaris urbans, oferint una solució ràpida als que busquen vendre els seus cotxes.

Francesc també fa referència a les eleccions del 1977. Les primeres de la democràcia i possiblement en què més cartells hi va haver als carrers. Infinitat de cartells, ganes i il·lusió però un impacte visual estressant.

El tweet de Mauri ha desencadenat una certa discussió. La resposta dels seguidors del meteoròleg comparteix de manera majoritària el seu descontentament i preocupació.

Què hi diu l'ordenança? A quant puja la multa?

Un usuari interpel·la directament l'Ajuntament de Terrassa. I efectivament té raó. Segons l'article 14.3 de l'Ordenança de bases de convivència democràtica a la ciutat, està prohibit col·locar publicitat, anuncis o propaganda a llocs no autoritzats. Fer-ho suposa una infracció lleu i comporta una sanció de 150 euros o 10 hores de treballs de "compromís social".

Francesc Mauri, un meteoròleg conegut per tothom a Catalunya i un històric de TV3

Amb 58 anys acabats de fer, Francesc Mauri ha dedicat gran part de la seva vida a estudiar i comunicar sobre el clima i l'atmosfera. Des de molt jove, amb tan sols 12 o 13 anys, Mauri va mostrar un fort interès per la meteorologia, una passió que es va consolidar especialment després de viure les tràgiques inundacions del novembre del 1982 a la muntanya de Montserrat.

Llicenciat en Geografia per la Universitat de Barcelona i especialitzat en Climatologia, Francesc Mauri va començar la seva carrera professional el 1985 com a meteoròleg a Catalunya Ràdio i, tres anys més tard, es va incorporar a Televisió de Catalunya. Aquest inici va marcar el començament d'una llarga trajectòria com a divulgador meteorològic i presentador, convertint-se en una de les cares més reconegudes de les prediccions meteorològiques a Catalunya. També és membre del consell assessor del Servei Meteorològic de Catalunya