Un home amb barba a primer pla i un estadi ple d'espectadors en un requadre circular.

El Barça a punt de deixar KO a Marc Ribas però el cuiner capgira la truita

El presentador català ha reaccionat així a l'audiència de la trobada de Champions

El dia d'ahir el famós Joc de Cartes de Marc Ribas va tornar amb magnificència amb un d'aquells episodis que tant enganxa l'audiència. Aquest cop el lloc de la competència es trobava a la comarca del Tarragonès. Allà, quatre nous establiments es van batre en duel per alçar-se com a guanyadors.

El primer va ser El Trull, seguit per la Xeriueta, ubicada a Altafulla. També hi van participar la Sargantana i el Canteo Gastrobar, encara que aquests van tenir poques oportunitats davant dels primers restaurants. Concretament va ser el primer, El Trull, situat a Tarragona, que es va acabar portant la victòria gràcies a la nota final de Marc Ribas.

Les dades d'audiència del vostre competidor principal

La nit televisiva de dimarts va estar marcada per dos grans esdeveniments: la Champions League i el programa Joc de Cartes. TV3 i Movistar es van enfrontar a una competència dura per l'audiència. El FC Barcelona va disputar un partit emocionant contra el Borussia Dortmund que va deixar empremta als índexs d'audiència.

Tot i així, el cuiner Marc Ribas va aconseguir retenir una gran quantitat d'espectadors. La retransmissió del matx del Barça va obtenir una quota del 17,7% i 352.000 espectadors.

Un home amb barba i cabell curt, amb les mans juntes davant de la boca, porta diversos anells i sembla pensatiu.
Marc Ribas a 'Joc de Cartes' | @Som3Cat

Aquesta dada va impactar negativament en el seguiment habitual de programes informatius com el Telenotícies Vespre de TV3. Aquest informatiu va aconseguir un 17,7% de quota, la mateixa xifra que la Champions, però amb menys espectadors: 316.000. En contrast, Informativos Telecinco amb prou feines va aconseguir un 7,5% de quota i 146.000 espectadors.

La “competència” entre Marc Ribas i el Barça

Joc de Cartes, conduït per Marc Ribas, també es va enfrontar al desafiament de competir amb el Barça. El programa va mantenir una quota del 17,7% i va igualar l'índex de la Champions, amb 316.000 espectadors totals. La fidelitat del seu públic va ser notable, amb pics de fins al 20,2%, quan normalment en té entre un 23 i un 24%.

L'emissió de TV3 va aconseguir superar expectatives amb una fidelitat del 58,4%. A més, va registrar una reemissió amb una quota de 10,4% i 80.000 espectadors, tot mostrant l'interès que genera aquest format culinari.

L'èxit de Joc de Cartes rau en la capacitat per oferir entreteniment mentre destaca la gastronomia catalana. Marc Ribas, conegut pel seu carisma, va tornar a connectar amb l'audiència.

Això va quedar demostrat en mantenir la seva quota davant de la gran expectació generada pel partit del Barça. Cal destacar que el Telenotícies Vespre també va resistir la pressió de la Champions, encara que va patir una lleu caiguda.

Finalment, un altre programa de TV3, Més 324, va aconseguir captar un públic fidel de matinada. La quota va ser del 3,2% amb 26.000 espectadors. Tot i que modest, mostra com els espais d'anàlisi política i social mantenen la seva rellevància.

La nit va ser un exemple clar de la diversitat d'opcions televisives. Tant el futbol com la gastronomia van demostrar que són apostes sòlides per captar audiències. Marc Ribas, una vegada més, va demostrar que pot competir amb esdeveniments esportius de gran magnitud.