Muntatge amb una imatge dels supermercats Bonpreu. A la part superior dreta una imatge de Joan Font

Nou èxit econòmic del màxim accionista de Bonpreu

La consolidació de la societat de capital risc Ona Capital Privat

L'any 2022 va ser determinant a la trajectòria de la societat de capital risc Ona Capital Privat, sent el primer any dels últims deu, que va tancar l'exercici amb beneficis. En concret, va assolir la xifra de 2,4 milions d'euros.

Aquests guanys confirmen l'èxit professional del màxim accionista de Bonpreu, Joan Font. Ona Capital Privat és propietat de Font i Joaquim Carandell. L'èxit d'aquests grans guanys ve derivat principalment de la venda parcial de la companyia de serveis d'enginyeria, Sud Energies Renovables, de la compra de la qual es va encarregar la firma francesa Lengow Feed Management, tota una referència a l'e-commerce.

Grup Bon Preu és una de les empreses catalanes d'alimentació més consolidada. El seu lema de màxima qualitat, la més àmplia varietat i el millor servei com a principals prioritats, són fàcilment detectables.

La gènesi del Grup Bon Preu

Aquesta cadena de supermercats amb identitat eminentment catalana va ser creada el setembre del 1974 pels germans de Torelló, Josep i Joan Font. Després d'obrir un primer establiment d'autoservei a la localitat de Manlleu, no va ser fins al 1988 que naixeria el primer hipermercat Esclat, a Vilafranca del Penedès. Posteriorment obriria una primera benzinera del grup, Esclatoli a la comarca d'Osona i així successivament, en una escalada cada cop més notòria i reeixida.

L'any 2014, el Grup Bon Preu experimentaria un gran punt d'inflexió oferint un servei de venda on-line i el 2019 començaria a funcionar el servei de distribució mitjançant aquesta possibilitat tecnològica. L'empresa sempre s'ha mantingut fidel a la imatge de catalanitat. L'any 2008, Joan Font va rebre un reconeixement per la seva faceta al capdavant del grup i se li va atorgar el premi Martí Gasull i Roig com a exemple en l'ús del català. L'any 2019, Joan Font es va convertir en el propietari únic de l'empresa després d'adquirir la meitat corresponent al seu germà, Josep.

L'èxit del grup ha tornat a quedar demostrat amb el fet que per sisena vegada consecutiva, han tornat a destacar com els millors supermercats de l'any 2003, segons l'OCU (Organització de Consumidors i Usuaris), havent rebut una puntuació de 84 sobre 100, situant com un dels abanderats entre els principals supermercats de tot l'estat espanyol.

La marca disposa dels centres amb més superfície (aproximadament entre 1.500 i 6.000 metres quadrats). Actualment, el Grup Bon Preu i la cadena de supermercats Esclat són tot un referent per al consumidor català, que sol valorar-ne la transparència i la competitivitat respecte a altres competidors, a més de ser els únics que aposten i es preocupen per l'ús i la imatge de la llengua catalana. No en va, el senzill, però gran i definitiu lema de l'empresa no és cap altre que: “Alimenta el català”.