Mango tanca el 2023 amb els millors resultats de la història, amb un increment del 112% dels beneficis que s'han situat en 172 milions i la facturació dels quals supera els 3.100 milions d'euros, un 15% més, percentatge que se situa per sobre de la mitjana del sector. La principal empresa de moda de Catalunya ha qualificat l'exercici com un any "excepcional, històric i excel·lent" i ha celebrat que coincideixi amb el 40è aniversari de la marca.
El grup ha fixat com a objectiu facturar 4.000 milions d'euros el 2026 i duplicar-ne la rendibilitat en tres anys. En el mateix període, la multinacional es proposa incrementar un 30% la seva plantilla al món, formada per 15.500 treballadors. "El nostre objectiu és continuar sent i consolidar-nos com un actor rellevant del sector de la moda a nivell global", ha dit el conseller delegat, Toni Ruiz, a la roda de premsa del balanç econòmic de l'any des de la seu de Palau-solità i Plegamans .
Els motius que expliquen la duplicació del resultat són principalment el creixement de les vendes a totes les línies, fruit d'un treball de diferenciació de “molts anys” i també per la millora dels marges. El marge brut es va situar a prop del 60%. Mango atribueix, alhora, l'increment de la facturació a la millora "espectacular" del producte i dels punts de venda.
El canal en línia, més de 1000 milions
La marca catalana continua la seva aposta per la venda presencial amb 2.700 botigues, afirmant que des del 2018 no hi ha cap altre grup del sector que hagi obert més establiments. Així mateix, es constata el creixement del canal online, que el 2023 va facturar ja més de 1.000 milions per primera vegada, el 33% del total , "una de les taxes més altes del sector", segons Cesar de Vicente, director global de retail de Mànec.
Estats Units al TOP 5
El negoci internacional ja suposa el 77% del total del grup. Tot i això, el país amb més vendes segueix sent Espanya amb un 23%. A continuació, hi ha França, Alemanya, Turquia i Estats Units. De fet, Mango s'ha obert pas ràpidament al país nord-americà, que se situa al cinquè lloc del rànquing de mercats més rellevants per la marca un any abans del previst. De moment, l'empresa fundada per Isak Andic ha obert 21 botigues al país nord-americà. El proper objectiu és que els Estats Units pugin al tercer lloc del podi dels principals països on ven la companyia.
500 noves botigues i 600 milions més d'inversió
El nou pla estratègic de Mango contempla obrir 500 noves botigues, reformar-ne 150 i reforçar les línies de roba d'home, infant i articles de la llar. El 75% de les obertures es concentraran als mercats que l'empresa veu claus com Espanya, França, Itàlia, Alemanya, Regne Unit, Polònia, Índia i Estats Units i Canadà i Mèxic.