Catalunya es prepara per a un canvi significatiu en les condicions meteorològiques durant els pròxims dies, segons l'últim informe publicat pel Meteocat. Després d'unes jornades marcades per la inestabilitat i la presència de pluges intermitents, especialment en zones de muntanya, la tendència sembla apuntar cap a una progressiva estabilització del temps. Però, què implicarà exactament aquest canvi?
Divendres: transició cap a la calma
Durant la jornada de divendres, Catalunya experimentarà un contrast meteorològic notable. El matí començarà amb predomini de l'ambient assolellat en bona part del territori, especialment a la costa i comarques interiors. No obstant això, al vessant nord del Pirineu la situació serà diferent, ja que fins a primeres hores del dia persistirà una cobertura nuvolosa considerable.
A mesura que avanci el dia, particularment en hores de la tarda, es preveu un augment significatiu de la nuvolositat a la meitat nord del país. Aquestes formacions nuvoloses podrien deixar el cel entre mig i molt ennuvolat, però amb poca probabilitat de precipitacions importants. Pel que fa a les temperatures, el divendres vindrà acompanyat de canvis subtils però perceptibles: les mínimes experimentaran un lleuger augment generalitzat, mentre que les màximes pujaran lleugerament a la meitat oest i es mantindran estables o lleugerament més baixes a la resta del territori català.

Dissabte: millora notable, amb algunes excepcions
El dissabte, les condicions milloraran clarament, amb un cel majoritàriament assolellat durant el matí. No obstant això, es produiran alguns intervals puntuals de núvols baixos a la costa, particularment al nord del litoral central i sud de la Costa Brava. Encara que en aquestes zones el cel podria aparèixer puntualment entre mig ennuvolat, no s'esperen precipitacions destacables.
A la tarda, la nuvolositat tornarà a aparèixer en àrees interiors del quadrant nord-est, especialment en comarques com el Ripollès, la Garrotxa i Osona. Aquests núvols seran majoritàriament de tipus cumuliforme, que generalment no provoquen pluges significatives, però sí que enfosquiran puntualment el cel. Les temperatures continuaran mostrant una tendència de lenta recuperació, oferint condicions més confortables i properes als valors habituals de mitjans de maig.
Diumenge: consolidació del bon temps
El diumenge es preveu com el dia més estable d'aquesta nova fase meteorològica. Segons la predicció del Meteocat, pràcticament tota Catalunya gaudirà d'un cel assolellat o molt poc ennuvolat, amb domini absolut del sol a la majoria de comarques. Només alguns núvols dispersos podrien persistir en zones altes del Pirineu, sense implicar cap alteració notable.
Aquest dia també marcarà un repunt més evident de les temperatures, consolidant l'ascens tèrmic i acostant els termòmetres a valors plenament primaverals i fins i tot lleugerament càlids en algunes zones, especialment a les comarques centrals i prelitorals.