Un grup de persones fent running. A la imatge se'ls veuen els peus i el terra

La marca de roba esportiva que ha incorporat el català

El català va agafant força entre algunes marques

Hi ha qui treballa constantment per relegar el català a un segon pla. Consideren que és una llengua minoritària parlada per quatre gats i que no cal protegir. Amb aquestes explicacions deixen clar que no és una llengua minoritària sinó minoritzada. Són els mateixos que s'han oposat a l'oficialitat de la llengua pròpia de Catalunya al Congrés i al Senat i també són aquells que vomiten odi cada vegada que algú s'expressa en el seu idioma en xarxes socials.

Ara hem sabut que la marca esportiva Asics inclourà el català a l'etiquetatge dels seus productes. Així, l'empresa japonesa inclou una petició feta per la Plataforma per la Llengua. S'hi va comprometre el 2022 i ara aquest gest ja és una realitat. El pas següent serà incloure l'idioma a la web, de manera que els usuaris puguin consultar les novetats de forma més propera.

La Plataforma per la Llengua està fent una feina excel·lent

Amb aquest moviment, l'empresa nipona comença a complir la normativa en matèria lingüística. Hi ha altres marques de roba que inclouen l'idioma. Inditex d'Amancio Ortega amb Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, etc o altres com Mango, Punto Roma, Punto Blanc, Desigual, Canada Home, Pedro del Hierro, HM, System Action, Calzedona i moltes altres. La darrera empresa dedicada al tèxtil que ha incorporat la llengua va ser Custo.

La Plataforma per la Llengua treballa perquè diferents empreses catalanes, espanyoles i internacionals, no només del sector de la moda, etiquetin els seus productes venuts a Catalunya a la llengua del país. La normativa catalana en matèria de consum obliga que les etiquetes, les instruccions i les factures estiguin a la llengua pròpia.

L'expansió de la marca Asics

En els darrers anys, la marca Asics ha experimentat un important creixement, que es pot atribuir a diversos factors clau. Un dels impulsors principals d'aquest creixement ha estat que hagin prioritzat la innovació i la tecnologia. La companyia ha invertit considerablement en investigació i desenvolupament, fet que ha portat a la introducció de noves tecnologies en calçat i roba esportiva. Aquestes innovacions se centren a millorar el rendiment i la comoditat per als atletes, generant així una forta demanda dels seus productes.

A més, en la línia del que expliquem en aquest article, Asics ha ampliat la seva presència al mercat global, adaptant-se a les necessitats de diferents regions i expandint el seu abast a nous mercats. Aquesta expansió internacional ha estat clau per al seu creixement, permetent assolir una audiència més àmplia i diversa.