Iberia ha cancel·lat 444 vols previstos per als dies 5, 6, 7 i 8 de gener per la vaga de treballadors del servei de handling, segons ha informat aquest divendres en un comunicat. Els vols són 270 d'Iberia, que operarà el 76% del servei previst inicialment; 64 d'Iberia Express, que farà el 88% dels seus vols; i 110 d'Air Nostrum, que operarà el 72% de la planificació inicial. En total, hi haurà 45.641 passatgers afectats. Segons l'aerolínia, els propers dies tots ells seran informats i se'ls oferiran "les millors alternatives possibles" per reubicar-se en altres serveis. De les 270 cancel·lacions d'Iberia, el 51% són vols domèstics i el 49% internacionals.
Què fer si n'estàs afectat?
En canvi, es mantindran pràcticament tots els vols llargs, inclosos els de Level. Iberia ha informat que tots els passatgers que tinguin vols reservats entre el 5 i el 8 de gener afectats per la vaga poden demanar un canvi de data o el reemborsament del bitllet pagat. Els qui no tinguin un vol directament afectat podran canviar la data de viatge o demanar un abonament. Els canvis es podran fer a través de la pàgina web d'Iberia, les agències de viatge o el centre d'atenció de la companyia, que reforçarà el servei, encara que l'aerolínia ja avisa que és possible que tingui un temps d'espera més gran del que habitual.
Iberia recomana als passatgers que hagin de volar per Reyes que facin el check-in amb antelació a través de la web i que vagin a l'aeroport amb més temps del que és habitual. Els sindicats CCOO, UGT i USO han convocat vaga per protestar contra la negativa d'Iberia de fer el seu propi autohandling després d'haver perdut la concessió d'AENA per al servei de terra a vuit aeroports, entre ells el de Barcelona.
La companyia considera que fer autohandling és inviable econòmicament i defensa que amb la subrogació els treballadors mantindran tots els drets laborals. Les negociacions entre les dues parts, malgrat la mediació del govern espanyol, estan encallades, i Iberia exigeix la retirada de la convocatòria de vaga per continuar parlant.
Indignació en xarxes socials per la decisió de la companyia
Tot just conèixer-se la notícia en mitjans, molts dels afectats han expressat la seva indignació en xarxes socials. Tot i que la companyia ofereix alternatives, consideren que no assabentar-se de manera directa no ha estat un bon gest per part d'Iberia.
Problema similar als Estats Units però per diferents motius
Als Estats Units, una tempesta hivernal va deixar milers sense electricitat i va provocar centenars de cancel·lacions i retards en vols, particularment a l'aeroport de Denver, on els últims dies s'han produït més de 530 retards i 23 cancel·lacions