Muntatge amb una imatge dels presseguers d'Aitona en floració ia la cantonada superior esquerra, dins d'un cercle, una de les experiències premium de què parla la notícia

Les noves experiències premium de la campanya 'Aitona en flor'

Les primeres visites als camps florits de préssecs i nectarines podrien començar a principis de març

La nova campanya de floració 'Aitona en flor' incorpora aquest any novetats com l'experiència premium de passar una nit entre fruiters per poder contemplar el cel estrellat i degustacions de productes locals. Les primeres visites als camps florits de préssecs i nectarines d'aquest punt del Segrià començaran a principis de març i novament s'espera que vinguin milers de visitants per veure “l'espectacle” de la floració que converteix en un mar de rosa els camps de cultiu .

Fruiturisme ha tancat un acord amb el celler Raimat per oferir degustacions de vermut i vi així. La firma Aitona Gourmet també s'incorpora a la campanya amb maridatges d'olis. L'alcaldessa Rosa Pujol assegura que la iniciativa genera unes 400.000 euros al municipi. Ja fa més de 10 anys que Aitona aprofita l'espectacle visual de la floració dels camps de fruiters per atraure visitants que arriben de tot el món.

L'any passat es calcula que en van venir uns 27.000, però aquests només són els que estan comptabilitzats a les visites guiades i molts van pel seu compte. Pel proper mes de març, quan si la climatologia ho permet començaran a esclatar totes les flors, ja hi ha caps de setmana en què s'ha hagut de penjar el cartell de complet. De fet, hi ha interès de touroperadors asiàtics, grups de coreans confirmats i també de visitants de Califòrnia.

Una de les novetats del programa d'aquest any és la possibilitat de passar una nit sota el cel estavellat als camps de fruiters i despertar-se envoltat de flors rosa. Segons ha explicat la tècnica de Fruiturisme, Bea Obis, es tracta d'una "experiència Premium" que només en podran gaudir uns quants de privilegiats per 55 euros la nit. La nit es passarà en uns iglús amb sostre transparent a través del qual es podran veure les estrelles. Tot això acompanyat d´una ampolla de cava Raimat.

Altres novetats

Altres iniciatives del programa ja s'havien dut a terme en altres temporades com són els vols amb globus per veure el "mar rosa" des de l'aire, una caminada popular que es farà el 3 de març, quan es preveu l'inici de la floració, i l'explicació de tot el cicle de l'arbre fruiter, des que surt la flor fins que es cull el fruit i posteriorment ha de podar. Una altra de les novetats que s'ha impulsat per donar sortida a moltes peticions dels visitants és la possibilitat de comprar un arbre fruiter per plantar-lo al jardí o a l'hort.

Aquest any, l'eslògan escollit és 'Aitona, la màgia del rosa'. L'èxit de la floració, que s'ha popularitzat en part gràcies a les xarxes socials i a les imatges que la gent penja, fa que alguns dies no hi hagi prou oferta de restauració per tanta demanda. Per aquest motiu, aquest any es preveu que hi hagi food trucks per complementar l'oferta gastronòmica de la zona. L'any passat, i en edicions anteriors, l'èxit va ser total. Les xarxes socials estan plenes de vídeos sobre això.

Aitona en Flor | Excursión

L'alcaldessa d'Aitona, Rosa Pujol, ha remarcat que l'objectiu del consistori és desestacionalitzar aquesta proposta turística i convidar també els visitants a fer un seguiment de l'evolució dels fruiters, quan es recull i també a la tardor, amb la caiguda del fullatge dels arbres. El projecte d´Aitona, que s´estén a altres municipis del Baix Segre, ha rebut un reconeixement que li ha permès disposar d´uns fons europeus de 507.000 euros per construir un centre d´interpretació de la fruita i un mirador a cel obert. La previsió és que estiguin acabats el 2026.