Muntatge amb una imatge de persones a la cua de l'atur ia la cantonada inferior esquerra, dins d'un cercle i difuminada, imatge de l'empresa que farà un ERO

ERO per al 25% de treballadors de les oficines centrals d'una empresa catalana

El grup admet que encara arrossega els efectes de la còvid i la "lenta recuperació" del mercat de la moda nupcial

El grup Pronovias ha anunciat aquest dimarts un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) per a 85 treballadors de la companyia de les oficines centrals del Prat de Llobregat. Es tracta d'un 25% de la plantilla d'aquest departament, que compta amb 332 persones. Segons justifica la companyia en un comunicat, aquesta mesura "forma part del procés de transformació iniciat el 2023 i té per objectiu crear un grup més sòlid i sanejat" i establir les "bases d´un creixement sostingut en el futur".

El grup admet que encara arrossega els efectes d'una "conjuntura adversa" els últims anys arran de la pandèmia i que s'ha traduït en una "lenta recuperació" al mercat de la moda nupcial. En aquest sentit, Pronovias assenyala que l'any passat va perdre 98,1 milions d'euros, mentre que els ingressos es van reduir en un 8,9% durant l'exercici de l'any passat i l'Ebitda es va situar en els 2,4 milions d'euros, acord amb els resultats de l'any passat, que encara estan pendents de l'auditoria.

En qualsevol cas, l'empresa remarca que aquestes xifres "no comprometen la solvència financera de la companyia" i que el nivell de deute es va reduir "significativament" després de la reestructuració accionarial. Concretament, el deute net ha passat dels 277 milions el 31 de desembre del 2022 als 131 milions d'euros l'últim dia del 2023. "Aquest 2024 continuarà sent un any de transició i establirà les bases per a un futur creixement sòlid", assegura Pronovias al comunicat.

Pla Estratègic fins al 2027

Pronovias explica que desenvoluparà el seu Pla Estratègic 2025-2027 que busca augmentar les vendes i “consolidar el seu lideratge” a la indústria de la moda nupcial. En aquest sentit, detalla que inclourà tres eixos: el creixement en mercats estratègics com els Estats Units , on l'empresa vol duplicar-ne l'actual quota; la diferenciació i l'optimització del portfoli de producte per assegurar la captura d'oportunitats de mercat tant en preu com en geografia; i una nova estratègia de distribució.