King, l'empresa de videojocs creadora de títols com Candy Crush ha anunciat un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que afecta 47 persones, més del 7% de la plantilla de la seu a Barcelona. En un comunicat, CGT ha denunciat que aquest expedient d'acomiadament col·lectiu se suma al degoteig de sortides que va començar l'octubre del 2023, quan l'empresa va ser comprada per Microsoft. Segons el sindicat, amb aquesta reestructuració l'empresa té la intenció de "desmantellar departaments sencers" que operaven des de les oficines de King ubicades a Barcelona i subcontractar la feina a altres empreses o oficines del grup.
Segons la CGT, els treballadors d'aquests departaments han estat obligats a formar els substituts, treballadors d'empreses subcontractades per King que operarien des de països com l'Índia. Mentrestant, altres treballadors afectats per l'ERO faran cessió de les seves responsabilitats a companys ubicats a les oficines que té la companyia a altres ciutats d'Europa i els Estats Units.
L'organització sindical ha lamentat que King tiri endavant un ERE mentre té beneficis rècord gràcies al seu joc insígnia. El setembre del 2023, Candy Crush Saga hauria superat els 20.000 milions de dòlars en ingressos des del seu llançament el 2012. El grup Activision Blizzard King aporta 2.000 milions de dòlars en ingressos a Microsoft, gairebé un 30% dels ingressos totals que genera la divisió de videojocs del gegant tecnològic.
La CGT apunta que l'ERO de King a les oficines espanyoles forma part dels plans de Microsoft d'aprimar la divisió de videojocs el 2024. En total, la multinacional tecnològica ja ha decidit acomiadar 2.550 treballadors només aquest any.
La IA, culpable?
L'empresa King, que va assolir el 2023 els 20 anys d'història, està recorrent darrerament a la Intel·ligència Artificial per potenciar-ne les produccions. Ho fa especialment des de l'adquisició per part de Microsoft.
"La IA ens està ajudant a fer que el disseny del joc i la jugabilitat siguin més interessants, responsius i adaptables. Avui dia, utilitzem l'aprenentatge per reforç per generar una IA que juga els jocs, cosa que ens permet provar els nivells, així com ajustar-ne la dificultat", deia Todd Green, el mànager general de Candy Crush, en una entrevista.
"La IA ens permet aprendre més sobre el comportament dels jugadors i el que els agrada en termes de contingut: missions, desafiaments, esdeveniments. En altres paraules, ajuda els equips a millorar l'experiència del jugador oferint contingut rellevant", sentenciava.