Glovo ha plantejat un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) per acomiadar un centenar de treballadors de la divisió de supermercats. Es tracta d'un 10% del total d'empleats d'aquest segment d'activitat, que formen part de sis centres de treball de l'Estat: Bilbao, Pamplona, Las Palmas de Gran Canaria, Alacant i Granada. La companyia catalana va confirmar que en aquestes ciutats el servei conegut com a 'Super Glovo' deixarà d'estar operatiu. Fonts de la multinacional van justificar l'ERO per la demanda "insuficient" i pel "difícil accés" a capital i inversió.
Alhora, el sindicat UGT, majoritari a l'empresa, ha carregat contra la multinacional. "Les seves pràctiques s'allunyen d'un model de relacions laborals just", ha dit. En un comunicat, el sindicat ha alertat que la multinacional "s'ha despenjat del conveni" i ha endurit les condicions laborals de la resta de treballadors de la divisió de supermercats. "Va retallar la remuneració salarial eliminant complements com el plus de transport, el de treball en festiu o de vestidor", va precisar UGT, que critica que tot això respongui a una "dubtosa mala situació econòmica".
El sindicat també recorda que fa menys d'un any, el març del 2023, Glovo va acomiadar més d'un centenar de treballadors de la seu central de la companyia, ubicada a Barcelona. Per tot això, l'organització de treballadors remarca que l'empresa "busca el benefici ràpid" i demana "respectar la legalitat". Des de 2022 Glovo és propietat del grup alemany Delivery Hero. L'empresa de repartiment a domicili va assegurar que el servei 'Super Glovo' es mantindrà amb l'operativa "normal" a la resta de ciutats (Barcelona, Madrid, Saragossa, València, Sevilla, Màlaga i Palma).
Primera sanció per incomplir la llei Rider
El mateix dia que s'ha anunciat el procés d'acomiadament s'ha fet pública la primera proposta de sanció contra el model que l'empresa ha implementat després de l'aprovació de la llei rider. La Inspecció de Treball ha determinat que 49 riders d'Astúries són falsos autònoms també segons la normativa aprovada l'agost del 2021, segons ha avançat 'El Periódico' i ha confirmat l'ACN.
Paral·lelament, el cos d'inspecció està ultimant dos nous macrocasos contra Glovo a Barcelona i a Madrid que podrien acabar amb sancions milionàries, detalla el mitjà. TV3 ha puntualitzat que la multa podria arribar a 80 milions entre les dues capitals. Fa temps que el Ministeri de Treball amenaça la companyia de repartiment d'anar a la fiscalia i iniciar accions penals per vulneracions sistemàtiques del dret laboral.
La propietària de Glovo, Delivery Hero, ha reservat 400 milions d'euros per fer front a possibles multes per incompliment de la normativa, segons va indicar la companyia a l'informe semestral publicat a l'agost.
D'altra banda, també aquest dijous la televisió pública catalana ha denunciat que l'impulsor de les protestes de repartidors contra la llei rider i president de l'Associació Professional de Riders Autònoms (Apra), Jordi Mateo, és cap de flota de Glovo. L'entitat va organitzar protestes l'estiu del 2021 contra la normativa argumentant que els riders volien continuar sent autònoms.