El Mobile World Congress (MWC), un dels esdeveniments tecnològics més importants del món, ha obert les seves portes aquest matí a Barcelona sota estrictes mesures de seguretat. Tanmateix, ni tan sols l'ampli dispositiu policial desplegat a la capital catalana ha aconseguit evitar que alguns assistents hagin patit la desagradable experiència de ser víctimes de robatoris des del primer dia del congrés.
La primera jornada d'aquest esperat esdeveniment, que atrau milers de professionals internacionals del sector tecnològic, s'ha vist entelada per dos incidents relacionats amb la delinqüència habitual que, lamentablement, s'associa de vegades amb esdeveniments d'aquesta magnitud en ciutats tan concorregudes com Barcelona.

Intent de robatori frustrat a l'Eixample
Segons ha informat El Caso, el primer incident va ocórrer durant la nit de dissabte en un cèntric restaurant situat al carrer Consell de Cent, al districte barceloní de l'Eixample. Un assistent al MWC es trobava gaudint tranquil·lament d'un sopar quan, sense saber-ho, es va convertir en l'objectiu d'una parella de lladres, integrada per un home i una dona, que es van coordinar acuradament per sostreure-li la motxilla que tenia al costat, aprofitant un moment de distracció.
Afortunadament, agents de la Guàrdia Urbana vestits de paisà es trobaven realitzant tasques preventives de vigilància a la zona i es van adonar ràpidament de l'actitud sospitosa de la parella. Després d'uns minuts d'observació, van poder confirmar les seves intencions delictives. Just en el moment en què intentaven emportar-se la motxilla de l'assistent, valorada en aproximadament 3.500 euros a causa dels objectes que contenia, els agents van intervenir ràpidament i van detenir els dos sospitosos.
La víctima, gràcies a aquesta ràpida actuació policial, va poder recuperar immediatament les seves pertinences, evitant així danys majors. Per la seva banda, els detinguts van ser traslladats a dependències policials, encara que la Guàrdia Urbana no va revelar més detalls sobre la seva identitat, edat o nacionalitat, ni tampoc si tenien antecedents penals.
Robatori consumat a l'aeroport del Prat
De nou El Caso ha informat també que, hores abans, en un altre episodi vinculat també a la celebració del Mobile World Congress, un altre visitant de l'esdeveniment havia tingut pitjor sort només aterrar a l'aeroport del Prat. Aquest assistent va denunciar el robatori d'una maleta i una bossa de mà pocs minuts després de la seva arribada a Barcelona.
Tanmateix, la fortuna va jugar al seu favor posteriorment quan una patrulla de la Guàrdia Urbana, que realitzava vigilància preventiva a la Rambla del Raval, va identificar un conegut delinqüent multireincident que carregava una maleta i una bossa de mà de manera sospitosa. En reconèixer l'individu, els agents van decidir interceptar-lo per esbrinar la procedència dels objectes.
Les ràpides gestions policials van permetre confirmar que la maleta i la bossa de mà pertanyien a l'assistent del MWC que havia patit el robatori hores abans a l'aeroport. Després de localitzar-lo i contactar-lo, la víctima va poder recuperar totes les seves pertinences i el lladre, un vell conegut de les autoritats per múltiples incidents anteriors, va ser novament detingut.