Muntatge realitzat amb un establiment de Sqrups i la tiktoker Ohlileven

L'outlet alimentari és una realitat: Coneix Sqrups

Els productes tenen un cost entre els 0,25 i 1 euro

Quan sentim o llegim la paraula 'outlet' ens ve al capdavant una botiga de roba. Un establiment on es poden adquirir productes d'altres temporades amb alguna tara que fa que no es puguin vendre a un preu més gran. La qualitat pot ser igual de bona, però el preu rebaixat és el que atrau alguns consumidors. Per fi, els outlets relacionats amb l'alimentació ja són una realitat. Són restes d'estoc, productes amb data de caducitat propera o fruita que no té un aspecte perfecte però que manté la qualitat intacta. Els preus són espectaculars i poden estar sota l'euro. De vint-i-cinc cèntims fins als cent. També es poden adquirir utensilis de cuina com a gots de plàstic o espelmes.

Això ha provocat que a xarxes socials aquests establiments hagin estat definits com els “tot a cent” del segle XXI. Els que ja tenen una edat recordaran que els outlet dels anys noranta rebien el nom de “tot a cent” perquè la majoria dels seus productes tenien un valor de cent pessetes, cosa que ara serien seixanta cèntims d'euro. Sembla impossible, però és una realitat. La botiga es diu Sqrups i ja hi ha unes 60 botigues a Espanya, repartides per la Comunitat de Madrid, Catalunya, Galícia, Comunitat Valenciana, Andalusia, Castella-la Manxa, el País Basc i la Rioja.

Per què poden vendre tan barat?

Els supermercats Sqrups, fundats el 2014 per Iñaki Espinosa, s'especialitzen a vendre productes d'alta qualitat a preus molt baixos. Amb prop de 60 botigues a Espanya, el seu catàleg inclou des de vins i panetons gurmet fins a cafè italià i altres productes variats. Els seus articles provenen d'excedents d'estoc, sèries que no es van vendre, liquidacions i altres orígens similars. El preu mitjà dels productes és de 0,80 euros, però alguns poden costar tan sols 0,01 euros. Sqrups també col·labora amb fabricants com Bimbo, ajudant a monetitzar productes amb vida útil curta. Les seves botigues es divideixen en dos formats, Sqrups Proximity i Sqrups Urban, i la seva estratègia de creixement no inclou publicitat, diferenciant-se dels seus competidors com Primaprix i Dealz

Bogeria a xarxes socials per anar als establiments

El perfil de Tik Tok Ohliven ha publicat un vídeo a les seves xarxes socials en què comparteix l'experiència d'entrar a un establiment de Sqrups. Els consumidors podran trobar salses com Ketchup i maionesa, conserves com tonyina, begudes, llet, gelats i diferents tipus de fruita i verdura.