Es poden trobar unes Woodys en una òptica flotant que recorre els diferents pobles inuit del Pol Nord o altres llocs més exòtics i càlids com Seychelles o Namíbia. Des de fa deu anys, i amb uns inicis marcats per les ulleres de fusta, la marca s'ha posicionat amb bona acollida fins a aconseguir presència a 72 països de tot el món. L'ambició de Josep Dosta, el fundador i CEO de Woodys, és convertir la marca de Vic en una companyia “global”, “arribar a ser una de les millors marques d'ulleres del món”.
Acaben d'obrir mercat en llocs com l'Azerbaidjan, Guatemala o Dubai, però esperen entrar amb força a nous mercats com el sud-americà. La firma tanca el 2023 amb 17 milions de facturació i encara el 2024 amb el repte de créixer un 30%. Woodys van entrar al mercat de les ulleres amb una aposta molt clara per la fusta. La tendència va començar a anar a la baixa i la firma es va saber reinventar. Les ulleres de fusta eren “molt delicades”, explica el fundador i CEO de la marca, Josep Dosta. Per això va decidir apostar per materials que fossin "més duradors".
En aquesta recerca es va decantar per l'acetat, un material fet amb cotó, resines i fusta, però que gaudeix de molta més resistència i adaptabilitat. La fusta va ser el punt de partida, però l'evolució els va portar a trobar Woodys amb bio acetat o acetat reciclat que compren directament a Itàlia.
Dosta explica que fins i tot també han desenvolupat una màquina amb què trituren ulleres antigues que no han venut, les reciclen i fan noves làmines d'acetat per crear nous models. Tot i això, la fusta continua tenint un paper rellevant en la identitat de la marca, un aspecte que volen mantenir. Per això, l'extrem final de les patilles contenen una petita peça de fusta que recorda els orígens. "És una picada d'ullet a la fusta amb què va començar l'empresa, un tema més decoratiu que del material de producció", explica el CEO.
Disseny, colors i qualitat
"Les ulleres són la primera cosa que veus d'una persona quan parles. No veus les sabates, els pantalons o la bossa. El primer que veus és la cara", explica Josep Dosta. El fundador de l'empresa explica que es van adonar que les multinacionals ja no apostaven tant pel disseny, perquè la marca sola venia. Precisament, “un tret diferencial de Woodys ha estat apostar pel disseny, per materials sostenibles i els colors”, destaca el fundador de la companyia. Els qui compren les ulleres són bàsicament dones, en un 70%, que se situen en una franja d'edat d'entre 28 i 50 anys. Tot i això, Dosta apunta que cada dia la col·lecció d'home que tenen "es ven millor".
"Anem veient com cada dia l'home també s'atreveix a portar coses diferents. I també va molt per països. A Itàlia o França l'home porta ulleres de disseny molt més divertides. En canvi, a Espanya tendim a ser més bàsics. Depèn de cada mercat", assenyala. Josep Dosta explica que els òptics sempre volen vendre novetats. "Quan ja han venut dues o tres ulleres iguals ja no les volen vendre més vegades, volen coses diferents per intentar oferir als seus clients que cadascú pugui tenir la seva personalitat", explica.
Per això, un dels punts forts de la companyia és que cada any canvien la col·lecció un 80%. "És molt difícil, molta més feina, però això ens ajuda a portar-li sempre novetats a l'òptic i que tingui ulleres diferents i fresques. Això el motiva a seguir venent", afegeix.
Una marca mundial situada a Vic
Es poden trobar unes Woodys en una òptica flotant que recorre els diferents pobles inuit del Pol Nord o altres llocs més exòtics i càlids com Seychelles o Namíbia. Des de fa deu anys, i amb uns inicis marcats per les ulleres de fusta, la marca s'ha posicionat amb bona acollida fins a aconseguir presència a 72 països de tot el món. L'ambició de Josep Dosta, el fundador i CEO de Woodys, és convertir la marca de Vic en una companyia “global”, “arribar a ser una de les millors marques d'ulleres del món”.
Acaben d'obrir mercat en llocs com l'Azerbaidjan, Guatemala o Dubai, però esperen entrar amb força a nous mercats com el sud-americà. La firma tanca el 2023 amb 17 milions de facturació i encara el 2024 amb el repte de créixer un 30%. Woodys van entrar al mercat de les ulleres amb una aposta molt clara per la fusta. La tendència va començar a anar a la baixa i la firma es va saber reinventar. Les ulleres de fusta eren “molt delicades”, explica el fundador i CEO de la marca, Josep Dosta. Per això va decidir apostar per materials que fossin "més duradors".
En aquesta recerca es va decantar per l'acetat, un material fet amb cotó, resines i fusta, però que gaudeix de molta més resistència i adaptabilitat. La fusta va ser el punt de partida, però l'evolució els va portar a trobar Woodys amb bio acetat o acetat reciclat que compren directament a Itàlia. Dosta explica que fins i tot també han desenvolupat una màquina amb què trituren ulleres antigues que no han venut, les reciclen i fan noves làmines d'acetat per crear nous models.
Tot i això, la fusta continua tenint un paper rellevant en la identitat de la marca, un aspecte que volen mantenir. Per això, l'extrem final de les patilles contenen una petita peça de fusta que recorda els orígens. "És una picada d'ullet a la fusta amb què va començar l'empresa, un tema més decoratiu que del material de producció", explica el CEO.