L'aposta de Lidl per la indústria agroalimentària catalana es veu reflectida, una vegada més, en la trajectòria de les seves compres de productes de la regió durant els tres últims anys (2020-2022), període en el qual la cadena de supermercats ha augmentat gairebé un 25% les seves adquisicions a Catalunya. Actualment l’empresa mobilitza 825 milions d'euros anuals per a l'adquisició d'articles de la comunitat autònoma que, sumats a la inversió acumulada des de 2020, ja superen els 2.180 milions d'euros en total.
Aquest creixement, que respon al suport decidit de Lidl als productors de la zona, ha permès també potenciar la seva estratègia de col·laboració amb empreses locals. D'aquesta manera, durant aquest període, l'ensenya ha incrementat més d'un 10% el nombre de proveïdors catalans amb els quals treballa de manera recurrent, fins a superar els 180 avui dia. Es tracta d'una aposta en el desenvolupament de negoci tant d'empreses consolidades com de petits proveïdors que reafirma a la marca com una de les principals plataformes comercialitzadores de producte local, un aspecte clau en el context actual d'especial dificultat per a moltes d'aquestes empreses.
Més referències catalanes en els seus lineals
Aquest compromís amb els productes del territori també s'ha vist reflectit, en aquests últims 3 anys, en un increment de prop del 25% en el nombre de referències que l'empresa compra a proveïdors de la regió i oferta en els seus lineals nacionals i internacionals, fregant ja les1.900.
Així, entre 2020 i 2022, la cadena de supermercats ha incorporat a les prestatgeries de les seves botigues uns 370 nous productes catalans, entre els quals es troben diferents varietats de fruites i verdures, embotits, lactis, vins o olis… La gran majoria d'ells es venen de forma continuada, mentre que uns altres es comercialitzen segons la temporada.
Del total d'aquestes referències, més d'un centenar de productes típicament catalans es presenten en els establiments de les quatre províncies sota el segell “És d’aquí, és bo” (amb el qual els consumidors poden identificar l'origen dels aliments al mateix temps que posa en valor el sector primari català), mentre que les altres més de 1.770 referències restants són comercialitzades a les seves botigues d'Espanya i Europa.
Plataforma d’exportació de producte català
La companyia es consolida també com una rellevant plataforma d'internacionalització del producte català, exportant a una trentena de països al voltant del 30% del producte adquirit en el territori. Traduït a xifres absolutes, en l'últim any, s'han exportat articles d'aquesta regió per valor de 225 milions d'euros, 55 milions d'euros més que en 2020.
A nivell provincial, Tarragona i Lleida són les demarcacions en les quals Lidl destina un major percentatge de les seves compres a l'exportació. Mentre que a Tarragona internacionalitza el 59% de les seves compres de producte català, a Lleida exporta el 57%.
Generació de riquesa a Catalunya
Des que Lidl arribés a Catalunya en 1994, obrint a Lleida el seu primer establiment en la CCAA, ha desenvolupat un pla d'expansió que li ha portat a comptar en l'actualitat amb més de 120 botigues i una plataforma logística a Montcada i Reixac. En la seva aposta per continuar creixent a la regió, té previst construir 2 nous magatzems a Martorell (Barcelona) i Constantí (Tarragona), que inaugurarà durant els pròxims anys.
A més, amb la creació d'ocupació de qualitat i la seva decidida aposta pels proveïdors i el producte local, ha aconseguit afermar-se com una de les principals cadenes en generació de riquesa en el territori català. Segons les últimes dades de l'Informe d'Impacte de Lidl a Espanya, elaborat per la consultora independent PwC, l'empresa és responsable -de manera directa, indirecta i induïda- d'unes 25.980 ocupacions a Catalunya (un 0,74% del total de la regió) i aporta prop de 1.270M€ anuals al PIB de la regió (el que equival a un 0,55% del total).