Bonpreu i Esclat han adoptat una iniciativa excepcional que demostra el seu compromís amb la inclusió social i la comoditat de les persones amb autisme i hipersensibilitat sensorial. Seguint l'exemple d'altres grans cadenes com Carrefour , Bonpreu i Esclat han establert "Hores Tranquil·les" als seus establiments, creant un entorn de compres més acollidor i menys sensorialment aclaparador per a les persones afectades per aquests trastorns.
En què consisteix la iniciativa?
Durant les "hores tranquil·les", que es realitzen diàriament de 15:00 a 17:00 hores, es redueix la intensitat de la llum i el so a les botigues. Aquesta adaptació sensorial inclou la desconnexió del fil musical i la limitació dels anuncis per megafonia, tret dels casos d'emergència. Les caixes registradores operen amb menys soroll i s'eviten les tasques que puguin causar sensibilitat sensorial durant aquestes hores. L'objectiu és proporcionar un ambient de compra que minimitzi l'estrès o el malestar intens associat amb la sobrecàrrega sensorial, comú en persones amb Trastorn de l'Espectre de l'Autisme (TEA) i altres sensibilitats.
Per què és tan important una iniciativa com aquesta?
Les persones amb autisme sovint experimenten diferències significatives en com perceben els estímuls sensorials, com ara llums brillants, sorolls forts, olors intenses i textures específiques. Aquestes diferències poden manifestar-se com a hipersensibilitat, on la resposta a estímuls sensorials normals és intensificada , podent ser percebuts com aclaparadors o fins i tot dolorosos. Aquesta hipersensibilitat sensorial pot conduir a una sobrecàrrega que es manifesta en esgotament emocional i dificultats per concentrar-se, afectant la capacitat de manejar situacions quotidianes i socials.
Iniciatives similars a altres empreses
Bonpreu i Esclat no estan sols en el seu esforç per crear entorns inclusius. Carrefour España, per exemple, ha implementat "La Hora Silenciosa" a tots els seus hipermercats durant una hora cada dia , reduint la intensitat lumínica i sonora per crear un entorn més còmode per a persones amb autisme i sensibilitat sensorial. Aquesta iniciativa, promoguda en col·laboració amb la Fundació Solidaritat Carrefour juntament amb Autismo España i Fundación Reina Sofía, reflecteix un compromís a augmentar la participació social i la inclusió de persones amb aquestes condicions.
Aquestes estratègies són importants perquè ajuden les persones amb sensibilitat sensorial a navegar pels desafiaments diaris de manera més còmoda. Crear ambients adaptats, utilitzar ajudes sensorials com auriculars o ulleres de sol, i emprar tècniques de regulació emocional són algunes de les estratègies que les famílies i cuidadors poden implementar per ajudar les persones amb hipersensibilitat sensorial.
Amb aquestes accions, Bonpreu i Esclat mostren un enfocament proactiu i considerat cap a les necessitats dels clients, assegurant que l'experiència de compra sigui agradable per a tothom.