El grup Parlem va augmentar la facturació un 34% l'any passat, fins als 49 milions d'euros el 2023, dels quals 45 milions d'euros provenen de les telecomunicacions i la de solucions per a empreses, com ara el cloud, la ciberseguretat i la digitalització. i ha decidit posar a la venda la divisió Parlem Energia, creada després de la compra d'Ecolium. Pel que fa a l'Ebitda, la companyia ha passat de registrar 2,2 milions d'euros negatius a superar els 2 milions d'euros positius, segons ha explicat el president de la companyia Ernest Pérez-Mas.
D'altra banda, Pérez-Mas ha rebutjat l'entrada del govern a Telefónica i ha dit que "no té sentit" i "altera la competència". "Tornam als anys 80", ha reblat. Pérez-Mas ha mostrat la seva satisfacció pels resultats obtinguts a l'últim exercici, que encara són provisionals i no estan auditats. Per aquest motiu, la companyia encara no ha facilitat els resultats nets, xifra que espera facilitar al voltant del mes d'abril.
El president executiu de Parlem ha explicat que la tendència dels darrers tres mesos del 2023 i gener està sent "bastant positiva", tant a nivell de captació com d'Ebitda i beneficis, i ha pronosticat que de cara al 2024 ha de ser un any de creixement de doble dígit. "És una gran notícia perquè altres competidors més grans no han generat caixa positiva. És positiu poder créixer amb seny", ha comentat.
Objectiu: Créixer més el 2024
Per a l'exercici d'aquest any, Pérez-Mas s'ha proposat l'adquisició de companyies locals i que haurien de suposar un “creixement important per a Parlem”. Segons el president executiu de la companyia, té identificades encara seixanta companyies locals a Catalunya. "El 2024, podrem presentar números potents i ara el nostre focus és potenciar les telecomunicacions i creiem que podem tenir xifres ebitda molt potents" , ha afegit per part seva el director general de la companyia, Xavier Capellades, en una trobada amb mitjans de comunicació.
Per a la incorporació de noves companyies, Pérez-Mas ha confirmat que també té la mirada posada fora de Catalunya i que l'empresa es fixarà a "territoris amb un factor diferencial dins del regne d'Espanya" i també "cap al nord", en referència a Europa. De moment, la companyia també ha consolidat la seva presència a la Comunitat Valenciana amb Aproop.
D'altra banda, durant l'any passat la companyia va iniciar una reestructuració amb l'entrada de Capellades i ha augmentat la captació d'usuaris i l'ingrés unitari per client, que ha passat dels 33 als 37 euros. Actualment, la companyia concentra al voltant d'un 66% dels clients a la demarcació de Barcelona, un 10% a la de Tarragona i un 9% a la de Lleida, mentre que a la de Girona s'ha "disparat" fins a concentrar un 15% dels usuaris totals per a la bona temporada del Girona FC, del qual és un dels principals patrocinadors.
Tot i mostrar-se molt satisfet amb aquesta col·laboració, Pérez-Mas va descartar convertir-se en el patrocinador principal si Gosbi declina seguir posant el nom a la samarreta de l'equip gironí.
Quina és la millor tarifa?
Actualment la companyia catalana de telefonia ofereix diferents promocions. La més destacada és de telèfon fixe + Fibra de 500 megues i mòbil amb 50 megues a un preu de 39'90 euros al mes. Al web pots consultar altres tarifes que s'adaptin millor a les teves necessitats.