Supermercat error

L'error ortogràfic en una màquina de Bonpreu que ja és en vies de solució

Bonpreu accepta les crítiques i diu que ho solucionarà

Els supermercats del grup Bonpreu i Esclat són els preferits dels catalans. Per la varietat, per la qualitat, pel preu competitiu i per les instal·lacions, noves, netes i ordenades. A gairebé tots els pobles i ciutats del nostre país hi ha un establiment del grup i, si no és, els veïns no s'han de desplaçar gaire lluny per poder trobar un establiment.

La diferència entre Bonpreu i Esclat és a la superfície dels supermercats, sent els petits els d'una superfície reduïda i els segons una gran superfície. A la majoria de locals hi ha el servei de carnisseria, peixateria, celler i fleca, a més d'una gran selecció de fruites i verdures fresques i de gran qualitat, moltes de productors locals.

La seu social es troba a Masies de Voltregà , a la comarca d'Osona. Actualment, hi ha uns 150 establiments repartits per Catalunya, que donen feina a unes 6.200 persones. L'empresa sempre s'ha caracteritzat per l'ús del català a l'etiquetatge dels seus productes de marca blanca i també als rètols informatius dins de l'establiment, a més de les comunicacions per megafonia.

A més a més, el grup Bonpreu i Eslcat sempre ha estat molt sensible amb el fet diferencial de Catalunya. En aquest sentit, sempre ha actuat com a centre col·laborador per vendre les samarretes de les manifestacions de la Diada Nacional del dia 11 de setembre.

Rectificar és de savis

Sempre es pot millorar i tothom es pot equivocar. A més, és un error perdonable quan les intencions són immillorables. Per exemple, un client ha detectat un error lingüístic a les màquines d'autopagament. Posa "zona d'embossat" quan hauria de dir "zona d'embossament" .

El debat neix arran d'un missatge d'un usuari que advertia dels substantius en català que acaben amb el sufix "ment" . Podrien semblar un adverbi, però són substantius.

El missatge de Bonpreu ha estat aplaudit pels usuaris de xarxes socials. Altres supermercats amb molta presència a Catalunya, per exemple Mercadona, no hauria comès aquest error. No perquè usin el català perfecte, sinó perquè no el fan servir.

Missatge de Twitter advertint d'un error lingüístic a Bonpreu
Missatge advertint d'un error ortogràfic | Twitter

La resposta del grup Esclat Bonpreu no va trigar a arribar, cosa que demostra humilitat i ganes de treballar a favor de la nostra llengua. Els seus errors són mínims, podríem dir que gairebé inexistents. En aquest cas, assumeixen que poden haver comès un error i ho passen al departament corresponent, perquè els filòlegs puguin corregir el possible error.

Resposta Bonpreu
Resposta de Bonpreu | Twitter