maig 8, 2026

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

El missatge d’Helena Garcia Melero i Roger Escapa als espectadors de TV3

Els presentadors escalfen la nova temporada de 3Cat amb un vídeo des de Casa Rius i una invitació directa a l’audiència

Barcelona arrenca setembre amb soroll mediàtic i promeses de renovació a TV3 i Catalunya Ràdio, sota el paraigua 3Cat. La casa modernista Casa Rius va ser l'escenari de la presentació de temporada 2025-2026, amb cares conegudes i diversos retorns.

L'ambient feia olor d'estrena, canvis informatius i una certa ambició digital batejada com a 3CatInfo per la mateixa corporació. L'acte es va celebrar dilluns 8 de setembre en horari de tarda, marcant l'inici oficial de curs. 

En aquest context, Helena Garcia Melero i Roger Escapa van decidir parlar directament a l'audiència a través d'Instagram. El vídeo, gravat entre focus i nervis previs, va ser un avançament del qual 3Cat vol explicar aquesta tardor. 

Sense embuts, la presentadora va parlar d'una temporada especial i d'un escenari que l'enamora, Casa Rius, convidant a seguir l'emissió. Al seu costat, Escapa va resumir l'esperit amb un lema senzill: nova temporada, nova aventura, rematant amb un càlid “us esperem”.

Casa Rius, aparador de nous informatius i retorns molt reconeixibles

La posada de llarg a Casa Rius va reunir noms clau de la televisió i la ràdio públiques, entre veterans, retorns i fitxatges. La llista va incloure Raquel Sans, Ricard Ustrell, Marta Romagosa, Francesc Garriga, la mateixa Melero i altres cares reconeixibles. 

La novetat més estructural arriba amb 3CatInfo, marca informativa que unifica noms de 3/24 i Catalunya Informació sense fusionar redaccions. L'estrena està fixada per al 17 de setembre i vol reforçar cobertura contínua, proximitat i consum digital multiplataforma.

https://www.instagram.com/p/DOX89KSDNfO/

Nous formats: humor, ficció i el retorn de ‘Col·lapse’

L'humor torna amb “Vinagreta”, mentre Dani de la Orden prova la sitcom amb La casa nostra, retorn del format amb públic. A més, “Polònia” celebra vint anys i Jordi González prendrà el relleu de “Col·lapse” amb una reformulació vigilada per l'audiència. 

Escapa i el dia que es va trobar amb Messi a Miami, explicat en antena

En paral·lel, Roger Escapa, veu dels caps de setmana a El suplement de Catalunya Ràdio, va relatar recentment una escena molt futbolera. Durant un viatge a Miami amb el seu fill, va coincidir amb Leo Messi i va compartir detalls entre la sorpresa i la devoció culer. 

Melero i Escapa a la graella: continuïtat, proximitat i to de directe

Al tauler de programes, Helena Garcia Melero manté un espai de referència amb Tot es mou, el magazín d'actualitat matinal de 3Cat. Escapa continuarà al capdavant d'entrevistes i formats radiofònics, mentre la plataforma impulsa ficció, documental i humor amb títols nous.

Des de la direcció es parla de veracitat, servei i la transformació informativa més gran en quatre dècades, amb focus en consum a la carta. Fonts internes demanen cautela amb la coordinació d'equips, tot i que la marca comuna promet sinergies i unificar l'experiència de l'usuari. 

El vídeo de Melero i Escapa no detalla graelles ni estrenes, però sí que reivindica una relació directa amb l'espectador de Catalunya. En poques paraules, demanen companyia en una temporada que promet novetats, més servei i dosis d'espectacle.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *