4 de juliol de 2026, a les 19:15h

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

Julia Otero, locutora de ràdio de 66 anys: ‘Fa vergonya i fa passar calor escoltar-la a Espanya’

La famosa periodista ha utilitzat el seu programa a Onda Cerdo per fer unes declaracions dures i fermes

Julia Otero és, sens dubte, una de les locutores més reconegudes i respectades de la ràdio espanyola. Amb més de quatre dècades de carrera, la seva veu s’ha convertit en sinònim de rigor, independència i caràcter. Bona mostra d’això són les últimes declaracions que ha fet al seu programa.

Així, amb fermesa i contundència, ha afirmat: “Ofec i vergonya fa escoltar-la a Espanya”. Unes paraules que, en qüestió de minuts, s’han convertit en tendència a les xarxes socials, desfermant una onada d’aplaudiments entre qui valoren la seva valentia per dir el que molts pensen.

Julia Otero torna a parlar clar a Onda Cero

Julia Otero, d’origen gallec, és un referent de les ones per a moltes persones. I és que no es calla res, diu el que pensa i critica les autoritats sense embuts quan aquestes no actuen com cal. I això és precisament el que ara ha tornat a fer.

Durant el seu programa Julia en la Onda, la comunicadora ha analitzat el posicionament de l’oposició espanyola respecte al president nord-americà. Amb el seu habitual to crític, ha lamentat la proximitat d’alguns partits als discursos del magnat nord-americà.

Així, ha afirmat amb contundència: “Ofec i vergonya fa escoltar-la a Espanya. Sí, a l’oposició, posant-se al costat de Trump en l’assumpte d’invertir en canons i tancs, que òbviament Trump vol que li comprem a ell”

A aquesta reflexió hi ha afegit una altra frase que no ha passat desapercebuda: “Aquest patriotisme de polsera també fa, de vegades, suors fredes”. D’aquesta manera, la ex de Ramon Pellicer ha ironitzat sobre una forma de nacionalisme que, segons la seva opinió, es queda a la superfície. Un tipus de patriotisme que apel·la més a la imatge i els símbols que a la defensa real dels interessos del país.

La seva crítica s’ha dirigit al PP i a Vox, a qui ha acusat d’adoptar una postura que, més que defensar la sobirania espanyola, afavoreix els interessos de Trump. I també els del complex armamentístic nord-americà.

Aplaudiments i crítiques: Julia Otero divideix les xarxes amb el seu comentari

Les paraules de Julia Otero no han trigat a fer-se virals a les xarxes socials. Nombrosos usuaris a X, abans Twitter, han aplaudit la seva valentia i coherència, recordant que poques figures mediàtiques s’atreveixen a parlar amb tanta claredat sobre la política internacional. Comentaris com “Gràcies per la teva coherència”, “Ets gran” o “Molt parlar d’Espanya, però es fonen amb la bandera yanqui” han inundat les publicacions que recollien la seva intervenció.

Molts oients han destacat a més que ella ha tornat a demostrar per què és una de les veus més respectades de la ràdio espanyola. La seva anàlisi barreja coneixement, ironia i una forta càrrega emocional que connecta amb una audiència que busca autenticitat als mitjans.

Tanmateix, no tothom ha compartit el seu punt de vista. Alguns simpatitzants de l’oposició i defensors de l’aliança amb Trump l’han acusada de parcialitat política. Tot i així, la majoria dels comentaris han coincidit que Otero ha tornat a mostrar la força de la seva personalitat, aquella que l’ha mantinguda al cim durant dècades.

Als seus 66 anys, Julia Otero continua sent un referent del periodisme independent. Tot i haver nascut a terres gallegues, porta gran part de la seva vida a Barcelona, on ha desenvolupat una carrera marcada per la reflexió i la valentia. En cada emissió del seu programa, demostra que l’edat no resta energia ni compromís amb l’actualitat.

Al contrari, la seva experiència li permet parlar amb perspectiva i lucidesa sobre la realitat política. I el seu estil directe l’ha convertida en una figura que incomoda tant com inspira. No busca agradar a tothom, sinó expressar la seva opinió amb arguments i sense por.

En aquest moment, amb la seva intel·ligència i el seu verb esmolat, ha tornat a demostrar que continua sent la consciència crítica de la ràdio espanyola. No tem aixecar polèmica, ni que les seves paraules incomodin. El seu és parlar clar, amb la serenor de qui porta tota una vida davant d’un micròfon.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *